båtliv Startet 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2008 er det noen som har erfaring med ramin 785.jeg skal montere baugpropell i min båt . Sitér dette innlegget Link to post
mik Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 ring arendal båtbyggeri, det var de som bygde disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 (redigert) Vi har selv en Ramin 785 som vi kjøpte i fjor. I vinter er vi i gang med oppussing av båten. Bl.a trekker vi om alle puter inne/ute, shiner opp all innredning, bytter skottbekledning. Har ikke baugpropell selv, men det er selvfølgelig et ønske hos oss også på sikt. I utgangspunktet er dette arbeid jeg muligens kunne tenke meg å sette bort, men vi får se om det kommer noen kommentarer her. Det er jo ikke for mange av disse båtene å se i fjorden. Redigert 31.Januar.2008 av 2mas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtliv Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Vi har selv en Ramin 785 som vi kjøpte i fjor. I vinter er vi i gang med oppussing av båten. Bl.a trekker vi om alle puter inne/ute, shiner opp all innredning, bytter skottbekledning. Har ikke baugpropell selv, men det er selvfølgelig et ønske hos oss også på sikt. I utgangspunktet er dette arbeid jeg muligens kunne tenke meg å sette bort, men vi får se om det kommer noen kommentarer her. Det er jo ikke for mange av disse båtene å se i fjorden. hei hvordan motor har du i din båt? Sitér dette innlegget Link to post
2mas Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 hei hvordan motor har du i din båt? Vi har bare en 55 hk Yanmar. Så det blir ikke allverdens fart, men rekker å nyte båtlivets gleder :) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Hei! Vi hadde en ramin 785(også kalt skagerakk en periode) Den var en 1989 modell med en yanmar turbo diesel på noen og sytti hk. Hadde det utrolig ålright i denne båten så lenge vi hadde den, modern likte ikke sånnt båtliv så vi solgte. Båten vi hadde var godt utstyrt med baugpropell, ankervinsj, solcelle wbasto varmer og resten blir vell standrad. Denne båten hadde hatt to eiere før oss og var helt orginal, vi hadde den rundt 2002-2003. Eneste ulempa som vi rakk og merke var nedgansluka på dekk ned til salongen, denne var det svært vanskli og få tett. Det gikk jo det og etterhvert. Men som sagt det ble ikke så langvarig. Vi bestemte oss for å selge båten i 2003 og fikk da mer for den en vi hadde gitt for den(det var tider) Jan erik Larsen fra autopilot var med ett parr fra tvedestrand og så på den, han hoppet rundt i båten som han alltid gjør på tv. Kommentaren hans var som følge: "Ramin 785 er drømmebåten min! En bred og sjødyktig snekke. Sånn skal eg ha når jeg blir gammel!" Er enig bortsett fra at jeg er seilbåtgutt Sitér dette innlegget Link to post
Kysta Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 Hei :) Blåser liv i denne igjen, da jeg akkurat har kjøpt en Ramin 785. Det blir spennende å stifte bekjentskap med denne båttypen, da jeg ikke har hatt denne båttypen (snekke) tidligere. En mye mindre båt enn tidligere men forhåpentligvis mindre arbeid både før og er sesongen. Ser frem til nye late dager på sjøen! Skulle ønsket meg en større badeplattform, så om noen "vet noe", så hyl ut. Har bygget badeplattform til båt tidligere, så kjenner til den løsningen, men kanskje finnes det noe som bare kan modifiseres noe mot å lage hele greia fra bunnen av Sitér dette innlegget Link to post
torejo Svart 31.Desember.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2023 Hei....har kjøpt ein Ramin 785 HT og der holder jeg nå på med full restaurering, hvis noen vet om delebåt er jeg interrisert i å høre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.