Jump to content

Yamarin 4110

Lingefan

Recommended Posts

Hei igjen.

Kom hjem fra en tur i Kragerø nå og i tillegg til å få bekreftet at "Tuva" hadde latt brygger og hytte være i fred så sjekket jeg samtidig opp noen Yamariner og Morganer.

Det står faktisk nå mellom en Morgan 445 til ca 100 000-130 000kr og en Yamarin til ca halvparten. Yamarinen er en 4110 med 30hk totakt Yamaha. Og Morgan er en 445 med firetakt 50hk.

Jeg synes Morgan 445 er en flott båt og betydelig finere i finish og sannsynligvis også skrog enn Yamarinen. I tillegg er førerposisjonen midt på og ikke på siden i Morgan, mot på siden i Yamarin.

Så er det dette med prisen da... er midtplassert førerplass, tung firetakter (= 3-4 knop ekstra med 50hk, eller samme fart som Yamarin med 40hk), bedre finish og litt lekrere design vært dobbelt så mye penger egentlig når alt kommer til alt?

Er jo bare en tilleggsbåt dette, som skal være vedlikeholdsfri og tilgjengelig de gangene Ibizaen og GH 11 er opptatt. Tror jeg går for Yamarin 4110 med 30hk i første omgang og oppgraderer til Morgan 445 med 50hk dersom jeg føler det blir behov for det.

Yamarinen går ikke så mye dårligere i sjøen og dessuten like fort. Begge har lanterner, samme type innredningsløsning, er litt lettere og trenger kun 30hk. Dessuten er totakts 3 sylindre litt grommere i lydbildet.

Vel, vi får se hva jeg kjøper, men det blir nok handel innen påske-tider, kanskje.

Lingefan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...