Aluminium Startet 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2008 Har kjørt Buster noen sesonger og Magnum i fjor. Har gjort noen modifikasjoner (SELVFØLGELIG) Har lagt dørkplater i cockpit med båteppe slik at man kan ha tørr dørk under kalesjen når det regner. Baugstige er også montert for lettere påstigning fra strand. På sensommeren kom en Wallas 1300 på plass. Enkelt å montere selv, i konsollen på BB side med utblåsning til midtgangen. Eksos og friskluftvent. førte jeg så opp gjennom det lille dekket foran BB vindrute. Detta høres kanskje sprøtt ut, men det ga faktisk en lun stemning under kalesjen i sakte fart. Og sakte fart holder jeg som regel kl. halv elleve om kvelden i slutten av oktober. De dempede stolene som Buster bruker har også vært gjenstand for modifikasjon. Etter et par nestenulykker hvor stolsetet har ramlet av (bølgehøyde ca. 1,5 m.) så har jeg demontert hele dritten og satt i gjennomgangsbolt i toppen av søylen. Og likevel beholder man full fjæringsvei. Båten rigget med en Yamaha 150 4t. Raymarine A65 (siste versjon båte soft og hardware) samt et Raymarine digital kompass. Fin plass til det, til venstre for motorinstr. Må få legge til at jeg har opplevd en veldig bra serviceinnstilling hos Raymarine i Moss. Min tålmodige copilot og samboer er utstyrt med en Garmin GPS for rask oppdatering i papirkartet. Ang. oppdatering og utkikk, så kan jeg ikke begripe hvorfor ikke båtprodusentene kan levere vindusviskere på BB side som standard. Finnes ikke noe bedre hjelpemiddel enn en skarpøyd sidedame som kan spare deg for kostbare propellkroner i uvær. Men da må jo stakkarn for f... få mulighet til å se ut!!! Sånn, nå fikk jeg sagt det. Ellers så er vi fornøyd med båten. Nå er det snart tid for det vi alle venter på etter vinteren og jeg kjenner jeg begynner å klø litt både her og der. Er det noen der ute i vintermørket som har tips/erfaring med montasje av vidusvisker på BB side Buster Magnum, så imøteses gode tips med stor takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Hei Kjekt du er nøgd med din Buster Magnum. Dykkeklubben min sin sokk tre ganger. Alle ganger i hamn og utan nokon openbar årsak. Eg har òg tala med folk som har opplevd at Magnumen gjekk ned i grov sjø. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Ask, disse du sikter til , er det den gamle eller nye utgaven? Den nye utgaven er bygd med betraktelig mer bæring i skroget. Kjenner også til et tilfelle der Magnum(gamle utgaven) har gått ned i grov sjø. Her var båten godt lastet, og såvidt jeg husker så skylte vannet ombord bakfra. Skjedde på nordvestkysten av Svalbard... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Aluminium Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Magnum pr. i dag har ca 1000 l polyuhretanskum over vannlinjen Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Hvis dette skummet er Polyuretan, så suger det vann som en svamp(test med byggskum, det er polyuretan og slik skum har ikke lukkede celler).....derfor benytter de fleste båtprodusenter porolon etc.. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Aluminium Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Da er det ikke poly osv. Med det er fortsatt 1000 l flyteskum Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Dykkeklubben kjøpte båten i 1995. Då var den eit par år gamal. Gjensidige kondemnerte båten. Kontrollmåling viste at den var vesentleg tyngre enn den skulle vera. Det andre tilfellet er det same som du nemner. Ask Sitér dette innlegget Link to post
sofine Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Montering av uoriginal standardvisker på Buster Mangum, ca 2400 inkl arbeid. Original Bustervisker 2500 + arbeid, har eg fått oppgitt. Uoriginal sikkert ok. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 Jeg fikk sans for denne Busteren: Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 20.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2008 (redigert) Jeg også. Denne xxl HT må bli min neste busterbåt, hvis ikke Magnum kommer med en hardtop til den tid... Ellers skal det nok være slik at alle "moderne" Bustere er synkefrie med garanti, såfremt den ikke lesses med en stein på et par tonn mens den er full av vann... Redigert 20.Mars.2008 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.