Jump to content

hvor skal shunten plasseres?

delta

Recommended Posts

Hei,holder på med det elektriske og skal koble til et wema ampermeter.Lurer på om jeg kan få ett tips om hvor shunten skal plasseres?Har forstått det slik at den skal på hoved +,men er det viktig hvor,kan jeg legge den i instrumentpanelen før sikringsboks eller må den ligge en annen plass,i nærheten av batt.dynamo eller hva?På forhånd takk for svar,for det får jeg alltid. :cheers:

Så vidt jeg vet har ikke Wema sitt amperemeter noen shunt, men en induksjonsspole. Mitt Wema amperemeter har i alle fatt en slik induksjonsspole, dvs en rund ferrittring med 3 ledinger. I såfall skal du bare tre ringen på plussledningen rett før batteribanken. Eller på minusledningen for den saks skyld.  Slår amperemeternåla ut feil vei, trer du bare på ringen motsatt vei.

Se ellers glimrende forklaringer i innlegget elanlegg for dummies en del innlegg lenger ned.

Lotus

Hei.

Det er vel ikke så nøye med navnet? For å bruke et annet "nynorsk" ord, så er både en shunt og slik en induksjonsspole en strøm "sensor".   :lol: :lol:

Lars H.  :lol:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...