delta Startet 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2004 Hei,holder på med det elektriske og skal koble til et wema ampermeter.Lurer på om jeg kan få ett tips om hvor shunten skal plasseres?Har forstått det slik at den skal på hoved +,men er det viktig hvor,kan jeg legge den i instrumentpanelen før sikringsboks eller må den ligge en annen plass,i nærheten av batt.dynamo eller hva?På forhånd takk for svar,for det får jeg alltid. Sitér dette innlegget Link to post
Eppa Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Min har jeg plassert så nær +polen på batteriet som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Så vidt jeg vet har ikke Wema sitt amperemeter noen shunt, men en induksjonsspole. Mitt Wema amperemeter har i alle fatt en slik induksjonsspole, dvs en rund ferrittring med 3 ledinger. I såfall skal du bare tre ringen på plussledningen rett før batteribanken. Eller på minusledningen for den saks skyld. Slår amperemeternåla ut feil vei, trer du bare på ringen motsatt vei. Se ellers glimrende forklaringer i innlegget elanlegg for dummies en del innlegg lenger ned. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
delta Svart 25.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 takker så mye for svar,jeg trodde denne ringen var en shunt.Hilsen delta. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 Hei. Det er vel ikke så nøye med navnet? For å bruke et annet "nynorsk" ord, så er både en shunt og slik en induksjonsspole en strøm "sensor". :lol: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.