Jump to content

Steyr lanserer ny toppmodell

Hydrox

Recommended Posts

Om ikke lenge lanserer Steyr ny toppmodell, den nye maskinen skal være på 280 Hk. Skulle ikke forundre meg om den kommer til å hete 286.. :wink:

Motoren er etter hva jeg har hørt bygget på samme blokk som 236 og 256, altså en rekkesexer på 3,2 liter. Nå er det gått over et år siden jeg fikk høre om denne maskinen og nå har Steyr lagt ut et lite hint om maskinen på sine hjemmesider. Motoren gikk i testbenk for over et år siden og nå lanseres den. Grunnen til at dette har tatt tid er at Steyr vil være 100% sikker på at de ikke lanserer og slipper en motor på markedet uten at den holder mål. Slikt er jo betryggende for oss sluttbrukere.. :smiley:

I samme slengen så lanserer Steyr et hybridsystem hvor man benytter elektrisk framdrift i havneområder med en fart på opp til 5 knop. Når man er kommet ut av havn legger man over på framdrift med dieselmoteren. Ser at dette allerede er nevnt i en tråd.

I Dette dokumentet finnes info om begge nyheter. Motoren er dessverre bare nevn i en parantes men mer kommer nok etter hvert.

Motoren gikk i testbenk for over et år siden og nå lanseres den. Grunnen til at dette har tatt tid er at Steyr vil være 100% sikker på at de ikke lanserer og slipper en motor på markedet uten at den holder mål. Slikt er jo betryggende for oss sluttbrukere.. :smiley:

Det er jo også den vanligste unnskyldningen produsenter bruker for en forsinket produktlansering :diving:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...