Jump to content

Hvor få tak i sjørøver flagg?

M/S Bastard

Recommended Posts

Heisann godtfolk!

Hvor kan man få tak i sjørøverflagg tro :cheers:

Det kunne være artig og ha ved noen anledninger til sommeren.

Har tenkt meg til Notodden med noen venner i båt når det er blues festival igjen og da har vi bruk for et slikt flagg.(hvorfor vites ikke, har bare fått beskjed om og undersøke dette)

Vi er en gjeng som skal oppover, selvfølgelig i svarte dresser og hatt! :wink:

Selger det på Sea Sea .Svensk sjappe ,men har også en avdeling i Oslo . mange båter fra Holmestrand som skal oppover eller ?

Tine II

2 foreløbig tror jeg. 3 hvis jeg blir ferdig innen den tid.

Dette er litt på planleggings stadiet enda, så jeg håper det blir noe av.

Det er litt greit med båt for da slipper man telt :wink:

Forøvrig så er de andre ikke veldig lystne på og gå ned til Skien med båten, de velger antagligvis og ta båten på bil rett ned til Norsjø.

Greit nok forsåvidt det :cheers:

På skuter er det en uskreven tradisjon at et sjørøver flagg skal røves :wink:

Dvs fører man sjørøver flagg på en skute er det lov for andre å røve det. Men det skal skje uten vold og person skade, og det skal være i en god tone. Eks er flagg blitt røvet ved kvinnelig list, ved at noen forfører vakten ombord mens andre klatrer opp i riggen og kutter ned flagget.

Et røvet flagg skal dessuten henges opp slik at andre kan røve det videre, dog det skal ikke være for lett å ta det.

:yesnod:. Men det er nokk ikke like aktuelt for fritidsbåter som ikke kjenner hverandre. Men litt spill kan sikkert avtales for ungenes skyld :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...