opus Startet 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2008 Heisan ! Ser etter plasthendler til easylock avlaster, som avbildet med illustrasjonsfoto. I sommer så jeg at Hovdan i Oslo hadde en pose med slike plasthendler til 50kr stk, men idag fant han dem ikke igjen. (Skulle bestille flere til butikken, men men...) -Noen som vet om butikk som kanskje har slike hendler? -Eller selv har noen liggende? (grønne, røde, sorte) IM -Noen som har bestilt direkte fra easylock i Danmark kanskje? (nettbutikk-adr?) Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Hei folkens ! Fortsatt ute etter 4 slike plasthåndtak, til Easylock 1. Noen tips? Evt hvordan lage selv, se vedlagt foto, ikke så avansert design på håndtaket. Hvem har plast, hvordan plast skal man bruke må tåle litt belastning osv ? Fremgangsmåte? Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 aluminium og vannskjæring er vel ok....blir en gang for alle.... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Har du kontaktet de igjen? Jeg er også interessert i noen nye håndtak. De knekker så lett hvis man setter seg på dem... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Godværseileren Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Har trådstarter eller andre funnet ut hvor man kan skaffe slike håndtak? Jeg brakk et igår, og trenger nytt... Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Heisan ! Hovdan svarte aldri på purre-mailer. Har forsåvidt blandt mye annet, to slike komplette triple avlastere til salgs: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...1_716562666.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Jeg har, etter mye om og men, funnet reservedeler: http://rigrite.com/Hardware/Rope_Clutches/...ck_Handles.html Er det noen som kjenner til dette firmaet, og som har bestilt noe derfra? Litt tungvindt å måtte ringe eller fakse for å bestille, men det er jo bedre enn å måtte bytte hele systemet... Sitér dette innlegget Link to post
cdavidsen Svart 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2011 Bedre sent enn aldri. Hadde samme problem som dere, knakk hendelen på Easylock 1 som var innstaller i en maxi mixer. Det var ikke lett å finne reservedelr, men og etter lang leting fant jeg ut av følgende : Produsenten het i sin tid Sophus Berendsen A/S, men har byttet navn et par ganger. Den aktuelle produsenten heter nå BSI (Boat and Steel Industry) Nettadressen er http://www.bsidk.com Importør i Norge for BSI-produkter er : Hovdan-Poly A/S (post@hovdan.no) Hovdan-poly er grossisten, så man kan ikke kjøpe direkte fra dem, men skriver man e-post til dem kan de opplyse om hvem som er sluttforhandler for easylock i landsdelen. Bor selv i Bergen, og svaret var rett under nesen min - Seilmaker Iversen. http://www.seilmaker-iversen.no/ Tenkte at det kom til å koste flesk, men han tok bare 85 NOK for en hendel. (Fortsatt mye for en liten plastdings, men det er noenlunde samme pris som forhandlerne jeg fant i Storbritannia som førte Easylock-reservedeler). Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Jeg følger opp denne gamle tråden: Jeg kjøpte for en tid tilbake nye hendler fra RigRite. Disse ligger godt bevart i en skuff. At de ikke er montert enda skyldes to forhold. For det første tenger jeg strengt tatt ikke alle låsemulighetene som er på båten og en brukket hendel skaper ikke noe problem. Men mer avgjørende er at jeg ikke helt vet hvordan jeg får byttet ut hendelen. Kan noen hjelpe? Bildet øverst i tråden viser hvordan avlasteren ser ut. Kan jeg på enkelt vis åpne disse mens de er montert i båten, bytte hendel og sette den sammen, eller må jeg skru den av for å få åpnet den og satt i ny hendel? Dette er helt sikkert et dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke dette direkte ved å se på den, så da spør jeg da... Sitér dette innlegget Link to post
Godværseileren Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Kom igjen! Noen vet vel hvordan denne åpnes for å få byttet hendelen?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.