CB. Startet 1.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2008 Det har vært så mange innlegg om hvordan lære seg å manøvrere båten. SYdvesten skal montere thruster og hvorfor ikke. Jeg forteller dere hvordan det skal gjøres gratis, og første læretime kommer her http://www.youtube.com/watch?v=Tvka9C_0JrA Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
skage Svart 1.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2008 Dette var en skikkelig flott løsning, vil virkelig passe supert foran i baugen på vår båt B39. Vi komme jo kjapt opp i plan og forblir der så noen motstand vil det jo ikke være snakk om. Og det estetiske syntes jeg også var ivaretatt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2008 Jaja. Hva som helst for å få thruster. I klasse med å sage et digert hull tvers gjennom baugen. Men ellers så ser det ut til at glasskula mi ikke var så gal. Jeg får å lese i siste Yachting World at Dykstras 220 fot "Panamax" som er under bygging hos P.G.Johanson i Finland hverken vil ha akslinger eller drev. Fremdrift for motor vil bli drop-down thrustere. Ikkeno under båten når den seiler. Den er 100% dieselelektrisk. Se det ja. Båtverdenen går innimellom forover. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 1.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2008 Enig at det er en ulempe med svære turbulensskapende hull i forskipet på seilbåter. Og nokså unødvendig på seilbåter under 40-50 fot. Å lære hvoran en båt manøvres burde selvfølgelig gjøres med utgangspunkt i en båt uten trøster. Når en har lært å ta hensyn til vind og strøm og kjenner båten, da kommer bruk av trøster inn etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.