ray Startet 2.Februar.2008 Del på Facebook Startet 2.Februar.2008 Har en kompis som skal kjøpe båt med volvo penta motor, motoren er det samme som B20 i bil. hva er model nummeret/typen på motoren fra VP Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
horg Svart 2.Februar.2008 Del på Facebook Svart 2.Februar.2008 (redigert) Den heter AQ 115/130 og MB 20, hvist jeg husker rett Redigert 2.Februar.2008 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amon-Ra Svart 2.Februar.2008 Del på Facebook Svart 2.Februar.2008 AQ115 er vel B18, motoren ser lik ut utvendig men har mindre boring og mindre ventiler i toppen AQ130 er B20. har selv hatt dette i en Draco 1700 bygde om fra B18 til B20 dette fungere kjempe fint helt til den sank Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 2.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2008 Takker Da er det vel en AQ 130 da, det er 130 hk i motoren som sitter i en draco 20 Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Jorg-1 Svart 2.Februar.2008 Del på Facebook Svart 2.Februar.2008 Ja da er det en VP AQ130....tipper at båtmodellen er før 1980. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
SRC31 Svart 2.Februar.2008 Del på Facebook Svart 2.Februar.2008 Nå er vel både AQ115 og AQ130 B20. AQ115 har en forgasser og AQ130 har 2 forgassere! Begge motorer har likt slag og borring:88,9x80! Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 3.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 Ja det er en 1974 pent holdt, med 2 forgassere Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Amon-Ra Svart 3.Februar.2008 Del på Facebook Svart 3.Februar.2008 Jeg hadde nå VP AQ115 med to forgassere. Mariniserte en B20 topp og monterte denne i båten, tidligere eier hadde byttet blokk, men ikke topp. denne toppen sprakk mellom ventilene i en sylinder. jeg tok da en B20 topp fra en bilmotor og satte ved siden av, eneste forskjellen var størelsen på ventilene. jeg portet toppen og satte inn større ventiler. dette er lenge siden men mener å huske at det ble satt in 38mm eksos og 45 innsug. etter denne ombygning gikk båten utrolig godt å brukte utrolig lite bensin. Innerst i bunnefjorden til Fuglevika sør for Moss, 2 timer og 32 liter bensin. dette er vel egentlig ikke mulig men det var det klarte å fylle på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.