Gudrun Startet 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2008 (redigert) Ja da er det bare å få på seg ytterklærene og finne frem egnet utstyr til å måke snø av båten. Her jeg holder til har det falt en god del snø siste 2 dagene men i løpet av natten har det slått over til regn. Snøen blir blytung his den ikke fjernes. Dekksventiler etc. som nå ligger under snøen kan og ha problemer med å slippe regnvannet forbi og dermed kan man i verste fall og risikere å få endel vann inn i båten. Så folkens: Ta med en aluspade og oppsøk båten. Kanskje du og treffer naboen og får en liten båtprat samtidig? Redigert 3.Februar.2008 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 med snøen som falt igår, og regnet som kommer ned idag så er det og få fjernet snøen fra båten. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Men først må jeg måke bakken opp fra huset slik at jeg kan kjøre til båthavna! Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Jeg sendte nettopp naboen ned i havna for å måke båten. Jeg stikker nedom i ettermiddag for å se etter at det er gjort ordentlig :) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
trikkern Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Skulle gjerne hatt en slik nabo, du! Hva har du bestukket ham med? Her (Stord) er det gått over til regn så nå er det bra tyngde på kalesjene for de som har latt snøen ligge. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Jeg har vel egentlig bestukket han med å være den som så til og måkte de 3-4 siste gangene. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
TrondT Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Har akurat kommet hjem fra båten og snømåkingen. Det var tungt og vått og tror nok at spesielt kalesjen hadde godt av litt måking. Det er vel også lurt å måke resten også i og med at alt regnet som kommer ned nå renner de merkeligste veie på grunn av snøen... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
VannTro Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Kjøp høyere stativ så slipper dere denne måkingen.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Oteren Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Høy pressening= stort vindfang, har ikke vært et sjakktrekk i den seinere tid med kuling og storm..... Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Så folkens: Ta med en aluspade og oppsøk båten. Kanskje du og treffer naboen og får en liten båtprat samtidig? :nono: Fyrs og fy. Ikke bruk aluspade på båten. Bruk plastspade, og da er det lov å låne av barna. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.