Admiral Flåteløs Startet 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Februar.2008 I forbindelse med regattaen Kr.himmelfar/1.mai registreres det at havnene i Skagen er "noe" full. Jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til alternative havner. Jeg har hørt rykter om noen småbåthavner som leier ut plasser på ukesbasis, men disse finner jeg ikke på nett. Noen som har noen ideer? Vi skal forøvrig la båten ligge i et par mnd til vi tar sommerferie, så det bør jo ikke være for dyrt. Noen tips? Jeg har funnet et par, men disse koster 2000 pr mnd. Og da kan vi like gjerne la bli liggende i gjestehavnen.... Cheers! Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Ålbæk er vel den nærmeste, cirka 20 km lenger sør. De bør vel ha plass til en viggen. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 (redigert) Vel gratis får du det neppe. men Strandby, eller Sæby kan du maile til eller ringe å forhandle deg frem til en pris. Jeg lå selv i Sæby i fjord i 3 uker høysesong og betalte 1400 spenn.u/strøm, for båt på 41 fot.(lå innerst ved fiskerestn.) Redigert 4.Februar.2008 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 (redigert) .................(lå innerst ved fiskerestn.) det er en bra plass...nära til allt ! pröver alltid der innerst jag ! Fredrikshavn småbåtshavn, sör store havnen...kan kansje vare ett alternativ oxo...hör med seilklubben eller Skagenseglarna, direkt BB efter vågbrytarn i Skagen alltså ikke gjestehavnen Redigert 4.Februar.2008 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 (redigert) Skal du bare legge båten opp et par mndr, så kan Frederikshavn være et alternativ. Gjestehavna ligger i huttiheita. Det er nesten aldri noen der. Veit ikke helt når det gjelder Jollehavnen Gunga Din. Under Den Store Testoteronhelga er det rimelig fullt der også. Redigert 4.Februar.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 vi går ofte dit....dom har ett antal store plasser o man finner oftest noe ledigt der ! men det er oxo en bra bit o gå för o komma in til 'sentrum', sykkel er bra o ha med da! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Skal vistnok gjøres om på forholdene i forbindelse med utbygging av havnen. Hele Mellombassin skal bli gjestehavn, og fiskebåtene skal flyttes til Østbassin. Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Vær forsiktig med havnen til Skagenseglarna,hadde innbrudd i båten mens vi sov i den havnen sist vi var der.Er nok tryggere i den ordinære havnen?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Vær forsiktig med havnen til Skagenseglarna,hadde innbrudd i båten mens vi sov i den havnen sist vi var der.Er nok tryggere i den ordinære havnen?? du har vel för mange båter o hålla reda på........... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
tjaldur Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Det er mange hyggelige havner i det området. Men sjekk dybden. Sett fra nord så Har du Skagen, Ålbæk, Strandby, Rønnerhavnen og dessuten Hirtsholmene (Nord for Frederikshavn) Båtsporthavnen i Frederikshavn, rett sør for fergeleiet, Sæby, Asaa, Hov, og i munningen av Limfjorden Hals og Egense. Mellom Sæby og Asaa er det bygget et flott havneanlegg i Voersaa, men der sander det til, så jeg vet ikke om kommunen har gitt havnen opp eller om de har mudret. Sitér dette innlegget http://binnaseiler.blogspot.com/ Link to post
Admiral Flåteløs Svart 9.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Takk for mange gode tips og råd. Når det gjelder det siste innlegget hadde vi samme tanker som forfatteren. Vi lærte på den svært vonde måten at Versaa og Asaa IKKE er dype nok til seilbåter....... Vi håpet å komme oss til Versaa før påskestormen kom.... Det gjorde vi, men det var så innihampen grunt der at vi gikk på så det sang.... Heldigvis er det jo bare sandbunn, så vi klarte etter mye slit å jobbe oss ut. Når det så blåste opp valgte vi å gå videre til Asaa. Der var det fordundre meg samme historien igjen! Da var det såpass mye vær for oss hageseilere at vi ikke turte lenger. Vi tok helomvending og seilte mot Sæby. Vi fløy inn Sæby havn med stormfokk i 9 knop! Så: Versaa og Asaa havn er IKKE dype nok for båter som stikker mer enn 90 cm!!!! :D Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Så: Versaa og Asaa havn er IKKE dype nok for båter som stikker mer enn 90 cm!!!! :D Du var tidlig ute, eller så traff du ikke den utgravde renna, Men dypt er der ikke. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
roaldbj Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Det er en stund siden jeg har vært i Fredrikshavn. Jeg skal ha noen overnattinger der i juli. Er litt usikker på hvor fritidsbåtene nå legger til. Kan noen angi kaiplass for litt lengre opphold? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 (redigert) Området du viser er forbudt for lystbåter. Du kan bruke enten båthavnen et par kilometer sørover på Bangsbostrand, hvor det er absolutt ingenting, eller Rønnerhavnen et par km. nordover. Redigert 9.Juni.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joshua Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Så: Versaa og Asaa havn er IKKE dype nok for båter som stikker mer enn 90 cm!!!! Jag har varit i Asaa många gånger och jag har ett djupgående på 1,65 m Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.