Jump to content

Alternative havner : Skagen

Admiral Flåteløs

Recommended Posts

I forbindelse med regattaen Kr.himmelfar/1.mai registreres det at havnene i Skagen er "noe" full. Jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til alternative havner. Jeg har hørt rykter om noen småbåthavner som leier ut plasser på ukesbasis, men disse finner jeg ikke på nett. Noen som har noen ideer? Vi skal forøvrig la båten ligge i et par mnd til vi tar sommerferie, så det bør jo ikke være for dyrt. Noen tips? Jeg har funnet et par, men disse koster 2000 pr mnd. Og da kan vi like gjerne la bli liggende i gjestehavnen....

Cheers!

Vel gratis får du det neppe.

men Strandby, eller Sæby kan du maile til eller ringe å forhandle deg frem til en pris.

Jeg lå selv i Sæby i fjord i 3 uker høysesong og betalte 1400 spenn.u/strøm, for båt på 41 fot.(lå innerst ved fiskerestn.)

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

.................(lå innerst ved fiskerestn.)

det er en bra plass...nära til allt ! pröver alltid der innerst jag ! :smiley:

Fredrikshavn småbåtshavn, sör store havnen...kan kansje vare ett alternativ oxo...hör med seilklubben

eller Skagenseglarna, direkt BB efter vågbrytarn i Skagen alltså ikke gjestehavnen

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Det er mange hyggelige havner i det området. Men sjekk dybden. Sett fra nord så Har du Skagen, Ålbæk, Strandby, Rønnerhavnen og dessuten Hirtsholmene (Nord for Frederikshavn) Båtsporthavnen i Frederikshavn, rett sør for fergeleiet, Sæby, Asaa, Hov, og i munningen av Limfjorden Hals og Egense. Mellom Sæby og Asaa er det bygget et flott havneanlegg i Voersaa, men der sander det til, så jeg vet ikke om kommunen har gitt havnen opp eller om de har mudret.

• 4 måneder senere...

Takk for mange gode tips og råd. Når det gjelder det siste innlegget hadde vi samme tanker som forfatteren. Vi lærte på den svært vonde måten at Versaa og Asaa IKKE er dype nok til seilbåter.......

Vi håpet å komme oss til Versaa før påskestormen kom.... Det gjorde vi, men det var så innihampen grunt der at vi gikk på så det sang.... Heldigvis er det jo bare sandbunn, så vi klarte etter mye slit å jobbe oss ut. Når det så blåste opp valgte vi å gå videre til Asaa. Der var det fordundre meg samme historien igjen! Da var det såpass mye vær for oss hageseilere at vi ikke turte lenger. Vi tok helomvending og seilte mot Sæby. Vi fløy inn Sæby havn med stormfokk i 9 knop!

Så: Versaa og Asaa havn er IKKE dype nok for båter som stikker mer enn 90 cm!!!!

:D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...