Kosmix Startet 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2008 Hittil største skipet med det særegne X-Bow-designet: http://www.tu.no/offshore/article133422.ece Spennende design! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 En annen vri på konseptet. og originalen fra 1979. G.M.Dannevig Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 1979??? Altså ikke bare nytenkning ;) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Kansje fiskebåten var en tilpasning til 15 MLOA og D5L? Finnes mange interessante bauger som ble tatt frem så båten ble "sertifikatfri" Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Njaaa. G.M.Dannevig, ex Kystfangst, er 28 m. lang. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 ser veldig ut som en hel og full konstruksjon ja Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 It's the special x-bow design that makes the difference in the speed and up/down moving of the boats. (less) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 (redigert) Noen som påtar seg å rette opp den historiske delen i wikipedia? http://no.wikipedia.org/wiki/X-Bow Redigert: Ser at "X-Bow" er varemerket... Ulstein X-bow® Har de varemerket et navn på en gammel oppfinnelse, eller var Njaaa. G.M.Dannevig en Ulstein-båt? Redigert 4.Februar.2008 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Bilde: http://www.photosight.org/photo.php?photoid=63316 Det er kanskje fra filmen til Ficher? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Hvis kjennetegnet på en X-bow er at fartøyet er lengst i vannlnja, så vet jeg ikke helt..... Panserskipet Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Hvis kjennetegnet på en X-bow er at fartøyet er lengst i vannlnja, så vet jeg ikke helt..... kansje dette er den förste X-bow'en skapad av en Värmlänning, nei ikke fra Arvika men fra Långbanshyttan........52m vannlinje o ett kanontorn... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
gimi Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 ser veldig ut som en hel og full konstruksjon ja Om jeg ikke husker feil ble G.M. Dannevig bygget om fra konvensjonell baug til "panserskipsbaug" med midler fra forskningsrådet. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Men.....hvis det er vannlinjen som er så viktig; hvorfor bruker de ikke istedet en tømmerstokk? :lol: Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
alidal Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Når kommer den første seilbåten med denne baugen? Er jo viktig med lang vannlinje. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 skapad av en Värmlänning, Og hans bror byggde Gøta kanal og en bråte jernbane og har fått en plass i Gbg. oppkalt etter seg. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Når kommer den første seilbåten med denne baugen? Jeg venter i spenning Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Og hans bror byggde Gøta kanal og en bråte jernbane og har fått en plass i Gbg. oppkalt etter seg. både han o hans bror, Nils startade hos sin far på Götakanal byggandet Nils (brodern alltså !) byggde sedan Dalslands kanal + en massa jernveg(Nils Ericson plassen er som du skriver döpt efter honom!) men mest känd er nog John ! men hans gärning glems mellom "commonrail" o "laddlufttrykk" o "fan o hans mormor"! men du er pålest som vanligt Mulligan ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 (redigert) Og det interessante med John er at på tross av sin innsats for USA, så forble han svensk statsborger. Etter sin død førte US Navy ham hjem på et digert slagskip til gravleggelse i hjembygda. Redigert 4.Februar.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 jepp ligger begravd i Filipstad, hvis jag husker rett ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Får vel gå igang med litt ombygging Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Og den som var så vakker. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Synes ikke det ser så dumt ut dette bliss X... så at vi kan se noe lignende i fremtiden er ikke umulig.. er baugen parallell med forstaget så blir det jo symmetri Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 stakkers.....han vender sig i graven.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Lasse- det mangler en vridbar propell foran i den baugen der Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Ja det er kanskje best å la det være ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.