L4ngley Startet 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Februar.2008 Hei dere. Etter mye leting og sitting på gjærdet så har vi sansynligvis funnet riktig båt for oss. Delphia 29 er ca 30 cm smalere enn en Bavaria 30, så den passer båtplassen vår bra. Dette er altså hovedgrunnen til vi velger denne båten, hvis noen skulle lure. Båten i seg selv ser ok ut, og har kommet bra ut i forskjellige tester. Men det vi lurer på er om Delphia Yatchts er en seriøs forhandler en kan stole på? Hvis noen har erfaringer med selve båten setter jeg pris på tilbakemelder om den også. http://www.delphiayachts.no/ L4ngley. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 (redigert) Delphia yachts er jo Bluepeter som også nå har tatt over Dufour i Norge , mitt inntrykk er at de hittil ihvertfall svarer på mailer og virker interessert i å ordne opp i ting , men det er peanuts og sier ingenting om hvordan det står til der i gården , tipper det er umulig å si hvordan det går før det er gått noen år. Det som derimot er noe å tenke på er at vi er inne i en tid der det muligens (MULIGENS) kan komme en kollaps i nybåtsalget , sist det skjedde var tidlig på 90tallet etter 87krakket , dengang så var det vel stortsett bare Heitmann marin som overlevde , det finnes masse nye båtimportører i Norge som for tiden klarer seg greit men om det kommer skikkelig dårlige tider i den bransjen så tror jeg vi sitter igjen med de eldste/solvente selskapene som Heitmann. Da kan servicen , ærligheten og viljen være så stor den bare vil men nyere forhandleren forsvinner fort når båtsalget stopper opp samtidig som de sitter med større gjeldsgrad enn de gamle sliterne. Når det gjelder båten så synes jeg de ser realtivt stilige ut i designet ihvertfall , har sett tester på de og de sies å seile greit til å være rene cruisere Redigert 5.Februar.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
L4ngley Svart 5.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Takk for raskt svar! I nedgangstider vil nok flere bukke under, legger alikevell ikke så stor vekt på akkurat det, siden dette også kan skje tilsynelatede solide bedrifter. Som sagt over så kan jeg ikke velge og vrake i båtmerker, og dermed forhandlere, pga av relativt smal båtplass. På bakgrunn av dine komentarer ser jeg ikke noe grunn til å styre unna Delphia. Men er jo naturligvis fremdeles litt skeptisk til ett selskap som ble startet for under 2 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Tror båten er fin. Hvis du velger den dypeste kjølen vil den få tryggest egenskaper i dårlig vær. Firmaet klarer seg sikkert. Når Heitmann klarte seg i begynnelsen av 90-tallet, var det på grunn av at de utviklet "sjøsenter" kjeden som ga servicetilbud til eksisterende båteiere flere steder langs kysten. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 (redigert) Når vi er inne på Bluepeter så var jeg i kontakt med de på mail nå , sjekket litt rundt for å se hva jeg må betale om jeg skulle finne på å bytte båt. Så på Dufour 34 den har de priset til 909500.- noe som jeg synes var veldig billig , sendte en mail for å høre hva båten ville koste levert i Son med landtrøm,septik,sprayhood,varmer,varmvann,tridata og vindinstrument og de kan levere den for 1199000.- ex seil så det kom endel i tillegg. Samme pris for Dufour 365. Altså opp 300lapper inkl det mest nødvendige men før seil er kommet på båten så si 1300 000.- Redigert 5.Februar.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
L4ngley Svart 5.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Jeanneay: Vi har tatt med den dypeste kjølen (1,9m). Som ekstra utstyr. Så den er grei. :) Enzo: Det begynner å balle på seg ja. Vi har plusset på ca 300.000 i utstyr + frakt/sjøsetting, så vi er klar over den endelige prisen. Forøvrig en nydelig båt du linker til. Hadde det bare vokst båtplasser på trær :) Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Hvor er det du trenger båtplass og hvor bred vil du ha den? Kanskje det er noen her inne som vet om en som paser for deg så du ikke er avhengig av å velge båt etter bredde på plassen din. Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
L4ngley Svart 5.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Hei Jon Båtplass må være i stavnager, helst på Hinna. I dag har vi 0,5 min gangtid til båtplassen fra husdøra. Så det er ett stort pluss, siden vi i 2006 sesongen hadde mange flotte dagsturer er det viktig. Det er en vanskelig avgjørelse. Fint med større båtplass, men om den er 15 min kjøring fra der vi bor, kan beste løsning faktisk være en noe smalere/mindre båt. Båtplassen vi har er i Hinna Park. Så hvis noen kjenner noen som har en båtplass der og ønsker å bytte/selge er det jo bare å si fra. Vår er solgt som 3,75m Center-Center. En rask måling i vinter viste at det var CA 3,4m sjø mellom uteliggerene. Så det blir trangt tilogmed med Delphiaen på snaue 2.98m. Har jo selvsagt forhørt meg lokat og sett på finn men ikke klart å få tak i noe større, som ikke koster skjorta. Leie på årsbasis frister lite da det er knyttet stor usikkerhet til dette. Men nå tar jo ståden en helt ny venning :) For å si det sånt, så er jeg i utgangspunktet ferdig å lete etter båtplass, og ønsker meg båt til sesongen. Men for all del, dukker det opp en båtplass som er interessant får du mye fint brukt for 800.000 i størresle 32-34 fot. (det var dette vi i utgangspuktet ønsket) Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Siden tråden allerede har sporet grundig av, kan jeg jo tipse om at det kom frem endel fine alternativer den gangen vi lette etter noe mellom 30 og 32 fot som var smalere enn 3m: Vi drømmer om å bytte ut båten vi har nå i noe raskere, nyere og mer komfortabelt om 1 til 2 år. Derfor leter jeg etter noe som er omtrent 32 fot langt og 3.0m bred eller smalere, da båtplassen er 3.5m (lysåpning på 3.19m) og noe særlig bredere enn 3m får vi neppe klemt inn uten at det sier gnisss og skraaaap. Selv endte vi opp med en Café 30. Ser at den ikke markedsføres aktivt lenger, men Café 28 ser også ut som et fint alternativ. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
L4ngley Svart 7.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 En oppdatering. Fruen er bestilt og vi vår den sansynligvis rundt Mai. Venter på bekreftet leveingsdato. Siden det står lite om Delphia forumet kan poste tilbake her med erfaringer her når vi har fåt testet den ut litt. Kan tenke båten vil passe flere som har problemer med bredden på båtplassen. Takk for rådene. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Jeg var i son og så på 33 foteren sist helg. Jeg var egentlig litt imponert over finish og kvalitet. Jeg fikk mye bedre kvalitetsfølelse da jeg var mbord i denne enn da jeg gikk ombord i en ny tysk båt i samme størrelse. ( var å så på en slik i går) Mer massivt tre, bra el opplegg ( fortinnende ledninger b.l.a) god sammensetning av fargenyanser o.s.v. - Alt i alt virket den meget godt sammenskrudd og bra!. Jeg tror du gjør et godt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 (redigert) . Redigert 7.Februar.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FRI Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Gratulerer med ny båt. Det er etter hva jeg har hørt, en som er på langtur med en 29 foter med senkekjøl og mast som kan legges ned. Du kan jo høre med Blue Peter åssen det går med han Sitér dette innlegget Link to post
L4ngley Svart 7.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Takk for det. Blue Peter, er det en bruker her på forumet? Jeg skal ha dyp blykjøl (1,9m). Da jeg har har hatt senkekjøl på den forrige båten, og det var ikke min ting, hadde heller ikke behov for det. Det er vel også dette systemet som har fått mest pepper på diverse tester når det gjelder denne båten. Men systemet med å kunne ta ned masta på noen minutter kan jo være praktisk noen ganger. Jeg gleder meg nå. Sitér dette innlegget Link to post
FRI Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Det er de samme gutta som selger Delphia Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Gratulerer, Delphia har fått god omtale, vi så litt på 33 før vi valgte vår. Henter du båten på egen kjøl eller får du den levert? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mouche Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Da jeg har har hatt senkekjøl på den forrige båten, og det var ikke min ting, hadde heller ikke behov for det. Det er vel også dette systemet som har fått mest pepper på diverse tester når det gjelder denne båten.Men systemet med å kunne ta ned masta på noen minutter kan jo være praktisk noen ganger. Gratulerer med ditt valg. Har kikket litt på disse båtene og de virker bra bygget og har fått mye positiv omtale. Var litt nysjerrig på om en slik båt med senkekjøl og nedfellbar mast kunne ha noe for seg (grunne havner, under broer, enklere opplag osv), men ser din kommentar mht senkekjølen. Har du noen tester eller artikler å vise til hvor dette står beskrevet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
L4ngley Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Clonky keel plate: http://www.delphiayachts.pl/upload/File/cz...elphia_29_2.pdf En annen test: http://www.delphiayachts.pl/upload/File/cz...%20Magazine.pdf Du finner mange tester her i både engelsk, tysk og japansk (kan iallefall se på bildene) :): http://www.delphiayachts.pl/index.php?art_...&art_full=1 Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Se her er det en som har gjort "hjemmeleksa" si! Takker! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.