mik Startet 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 5.Februar.2008 (redigert) er det noen her som har kjennskap til om det normalt er plass i havna i Skagen til ferierende båter under hovdan skagen race? tenkte meg en tur til skagen den helga, men har blitt fortalt at hvis det er fullt i havna så kan det være vi ikke kan ligge der.. regner med at jeg kommer etter regattabåtene, jeg skal ikke seile regatta.. noen som kjenner til noe av dette?? Redigert 5.Februar.2008 av mik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 ett av de 2 havnebassengene er reservert til deltagere i seilasen. Det andre er åpnet for alle. Det er dessverre tradisjon for at også svenskene drar til skagen denne helgen så det pleier å være ganske fullt. Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Det er vanligvis masse andre båter i Skagen den helgen (dvs som ikke seiler regatta). De pleier å bruke en del av fiskehavna til regattabåter for å få plass til alle. i fjor var det ikke noe problem med plass pga sammenfall med 17.mai, men det kan bli trangere i år. Dog vil kanskje det faktum at regattaen går så tidlig i mai gjøre at noen betenker seg. Hvis du kommer etter regattabåtene kan det kanskje være trangt om plassen, men det kjenner jeg ikke til personlig, for de gangene jeg har vært der i forbindelse med (H)SR, har det alltid vært ifm regatta. Sitér dette innlegget Link to post
mik Svart 5.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 (redigert) ok, hvor lang tid pleier regattabåtene å bruke? jeg vet at det kommer an på vær og vind, men bare ca timeantall eller hvor mange nm er det, har egentlig lurt litt på regattaen også.. men mangler en del av sikkerhetsutstyret. Redigert 5.Februar.2008 av mik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ulysses Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 Hvis det er mye vind, ca et døgn i snitt. Er det lite vind kan det være at man ikke er inne før på fredagen. De fleste returnerer til Norge lørdag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 5.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2008 har seilt denne noen ganger og vært inne mellom kl. 10 på torsdag formiddag og 0200 natt til fredag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.