Smaapala Startet 5.Februar.2008 Del på Facebook Startet 5.Februar.2008 Hei Hadde ett batteri for å drive lensepumpe i småbåten da noe gikk galt og båten sank ned. Dermed kom batteriet under vann, Da var spørsmålet om batteriet er ødelagt. Det som gjør meg litt usikker er at batteriet er av typen gelebatteri. Disse er jo tette? Holder på å lade det nå, men er litt spent på hva jeg kan forvente. Det oppfører seg normalt hittil. Når jeg rister på batteriet skvulper det innvendig og det skal del vel kanskje ikke gjøre? Viss noen lurte på hvordan det gikk med motoren så sto den i kjelleren Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Hvordan det er med gelbatteri vet jeg ikke, men jeg har et 75 ah Biltema-batteri som kom under vann etter bare 14 dager. Fikk satt en liten batterilader på og lot denne stå på i mange dager (4amp lader). Resultatet var at det hadde en hvilespenning på 12,8 og lader greit på 14,4 i båten nå. Batteriet lever altså i beste velgående også nå etter 3 år. :) Går nok bra dette! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
trikkern Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Det burde gå greit om det ikke har ligget for lenge under vann. Sannsynligvis helt utladet da sjøvann leder utlading mellom polene. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 Synes ikke det høres riktig ut at de skal "skvulpe". Mine har iallefall ikke denne muligheten. Geleen er for hard til det. Har du ikke disse proppene på toppen? Går som regel an å løsne om du prøver. Da kan du sikkert helle av vann som har lagt seg over geleen?? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hilmar 2 Svart 5.Februar.2008 Del på Facebook Svart 5.Februar.2008 De som ikke er gele batteri begyner å lukte Klor etter kort tid hvis de er ødelagte. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Smaapala Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2008 (redigert) Hei Har nå tatt batteriet av lading og den grønne indikatoren er kommmet opp i vinduet. Er litt skeptisk til skvulpingen i batteriett. Ingen Klor lukt. Skal se om det går an å åpne lokket som er foreslått i tidligere innlegg. Det ser ganske tett ut. Det hadde vært fint å kunne bruke det som energi for lensepumpa. Hilsen Smaapala Redigert 6.Februar.2008 av Smaapala (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.