Jump to content

Hvilken av disse båtene.... nå er vi oppe på 39-40fot

Enzo

101 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Elanen har betydelig bedre cockpit enn bav'en.

Jeg liker egentlig mye ved Bavariaene, men de ødelegger notorisk den beste sitteplassen i alle cockpiter de kommer over. Altså med forbehold om at jeg ikke har sett absolutt alle. Men samtlige av de jeg har sett fra dette verftet har buet karmen i forkant av benkene slik at det blir umulig å sitte der i le av sprayhooden med ryggen vendt forover. Helt håpløs disponering spør du meg.

Varför gjör dom så här? :confused:

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Den byssa var jo grom og mye bedre en Bavaria sin, men jeg tror allikevel at Elanen er mye trangere som feriebåt.

Elanen er nok trangere men det er ikke mye og det er vel noe som heter stor nok og mer enn man trenger

Forpiggen er jo på størrelse med det jeg hadde på min gamle B32

Har du vært i forpiggen på Elan 410 :smiley:tegninger kan lyve , den er ikke enorm men den er større enn B32 forpiggen

Cocpiten på tegningen virker endel større en den gjør på bildet :confused:

Elanen har en fantastisk cocpit og der er oceaner av plass , bav vision har også stor cocpit men det blir som å sammenligne epler og bananer for de er laget med 2 forskjellige formål og det er så uendelig mye mer enn lengde på benker som betyr noe i en cocpit

Jeg er ikke overtalt, av disse 5 ville jeg forsatt ha valgt bav'en da den er mest tilfredstillende for vårt behov. :yesnod: Så får heller Enzo legge meg i jern dersom vi tilfeldivis møtes i en hyggelig havn.

Jeg legger ingen i jern , jeg liker bare å slå ihjel tid med å diskutere på forumer og det er heller ikke altid at det jeg skriver er akkurat det jeg mener 100% , det kan jo tenkes at jeg fyrer litt oppunder her og der , skulle gjerne spandert en øl på deg en gang og det kommer sikkert anledning

Kansje man får kjøpt løs bysse fra elan

Nå er vel bavaria vision 40 en av bavariaene med best bysse så den er da ikke så elendig at den trenger å erstattes (er ikke dinette men skikkelig tradisjonell vinkelbysse i bavariaen)

Skylder vel å nevnte at vi så seriøst på bavaria vision 40 i fjor og hadde vi vært ute etter en båt å bo i året rundt og max størrelse var 40fot så hadde den vært en sterk kandidat som ved hjelp av små justeringen kunne vært den perfekte båt for oss , men jeg får lettere en melon gjennom haveslangen enn jeg får kona med på å kjøpe bavaria desverre

Redigert av Enzo (see edit history)
Forpiggen er jo på størrelse med det jeg hadde på min gamle B32

Helt uenig. forpiggen i bav'en er trang på grunn av bavaria tror at folk har så løse mager at de trenger to dasser i en båt som er beregnet for 6 personer.

Cocpiten på tegningen virker endel større en den gjør på bildet :confused:

Uenig igjen. Siden bavaria som "tufff" påpekte har ødelagt sitteplassen nærmest hytta, føler jeg meg sikker på at det er flere kurante sitteplasser i elanens cockpit. Dessuten er det fastmonterte bordet i veien og gjør det enda trangere.

Det eneste jeg er enig i er at bavariaen har litt større volum, men hva har de brukt det til? Ingenting... :confused:

Betyr ikke det at båten er lettseilt noe for dere når der er på tur?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...