Sonata 7 Startet 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2008 Hei! Tenkte jeg skulle montere denne: Hva skjer med masta når jeg borrer hull i den, kan den få store svakheter der jeg har borret? Skruer eller popnagler? Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Jeg har ingen formening om eventuell svekkelse av masten, men jeg vil anbefale deg pop-nagler til feste, skruer i aluminiummast har jeg ingen tro på - du drar lett av gjengene. Dessuten vil stålskruer/aluminiummast gi mulighet for galvanisk korrosjon. Pop-nagler får du også i aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Her er det bare og borre i vei, ingen fare for noen svekkelse. Bruk pop nagler riktig kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Tenkte jeg skulle montere denne:Hva skjer med masta når jeg borrer hull i den, kan den få store svakheter der jeg har borret? næh, ikke hvis masta er av tre! Skruer eller popnagler? popnagler kan ikke brukes i ei tremast. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.