jensemann2 Startet 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2008 Hei. Håper noen kan hjelpe meg: Jeg tok av girboksen på kubotamotoren i seilbåten nå, en Hurth HBW35-2r. I akslingen som dere ser på bildet, den som venter inn mot svinghjulet på motoren, er det en følbar slakke. Skal det være det? Kjennes ut som lageret er gåent, men jeg er usikker. Fylte giret helt opp med olje for å se etter lekkasjer, men det holdt tett. Har en mistanke om at det lakk olje ut et eller annet sted. På andre siden, der akslingen er koblet til, er det ikke tegn til slakke. Hvem i norge er det som forhandler deler til disse girene? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 (redigert) Hei, Det skal ikke være slakk i giret. Da er det vel noen lager som bør byttes, antar jeg. Jeg merket på et Hurth gir jeg hadde tidligere, at det var litt slakk i rotasjonen, men det bør nok ikke være det sidelengs/opp-ned på huset. Forhandler er : KGK Norge Caspar Storms v 19, 0664 Oslo 22 88 46 80 Hyggelige og hjelpsomme folk. Mvh, Are Redigert 6.Februar.2008 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 (redigert) Og avgjøre om giret er utslitt eller ikke skal ikke jeg uttale meg om. Men du får deler hos KGK NORGE lykke til Redigert 6.Februar.2008 av THORLYN (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Miss Amalie Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Slakk i dreieretningen er ikke noe problem. Det er vanlig Men sideveis skal det ikke være noe slark. Både lager og simmerring er lett å bytte. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.