Jump to content

Småbåtregisteret

Harald-

Recommended Posts

Lars H., nå har jeg allerede forklart 2 ganger hvorfor jeg har postet det samme innlegget i flere tråder, nemlig for å få frem mest mulig argumentasjon og synspunkter om småbåtregisteret. Er dette så komplisert da? :confused:

Men da dette tydeligvis har irritert flere, har jeg alt sagt at jeg skal prøve å unngå lignende i fremtiden. Eller så starter jeg en ny tråd selv om det alt kan finnes flere om samme tema. Jeg ser jo tydeligvis at det burde vært gjort her. Da hadde det sannsynligvis ikke blitt så mange sterke reaksjoner, og flere hadde unngått irritasjon og idioti. :crazy::giggle:

Å starte ennå en ny tråd om dette emnet må da i all beskjedenhet kalles - tull! Kunne du ikke holdt deg til en (og ikke alle) trådene om dette emnet? Og igje, til hva du vil oppnå: Er det å høre om hva vi alle andre mener om emnet og sitte på gjerdet selv, fornøyd med å få noe igang? Kanskje du heller kunne komme med dine egne synspunkter, og så kunne vi andre si oss enige eller argumentere imot?

Ellers skriver du: og flere hadde unngått irritasjon og idioti Håper inderlig du ikke mener at jeg og andre driver med idioti. Mener du det, blir jeg mektig irritert (for å si det pent).

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kunne du ikke holdt deg til en (og ikke alle) trådene om dette emnet?

For n-te gang: Les hva jeg skriver og har skrevet i de andre innleggene i denne tråden! :wink:

Nå er det like før jeg lurer på om du er ironisk... :giggle:

Og igje, til hva du vil oppnå: Er det å høre om hva vi alle andre mener om emnet og sitte på gjerdet selv, fornøyd med å få noe igang? Kanskje du heller kunne komme med dine egne synspunkter, og så kunne vi andre si oss enige eller argumentere imot?

Hva jeg velger å gjøre eller ikke, er faktisk opp til meg selv. Jeg føler ikke behov for at andre skal diktere eller delvis styre hva jeg poster i mine innlegg, bare for å gjøre det helt klart. :lol: Men når det er sagt, er jeg for obligatorisk småbåtregister da nåværende register har liten eller ingen verdi, slik jeg ser det. Det er det også flere andre som mener, blant annet innen politiet.

Men når det er sagt, er jeg for obligatorisk småbåtregister da nåværende register har liten eller ingen verdi, slik jeg ser det.

Og da kan vi begynne å diskutere, bare så synd (bra) at vi er temmelig enige på det punktet. Dermed skal jeg slutte å mase. Jeg har fått sagt hva jeg mente om å legge inn samme innlegget i mange tråder. Det er kanskje litt på bakgrunn av at jeg selv drifter et eget båtforum for eiere og andre interesserte av Sagabåter, Sagaforumet.

Jeg ser at du har fått "napp" i en av de andre trådene du tok opp, så dersom jeg orker å følge med kan jeg jo gå dit.

Ha en fin kveld. Til helgen blir det båthelg, med registrert båt! Nå er det tid for å lufte skipshunden Japp.

Lars H. :smiley: :smiley: :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Flere forsikringsselskaper krever medlemskap i NSSR sitt småbåtregister for i det hele tatt å få tegne forsikring.

Er det noen som virkelig har opplevd dette, at man forteller selskapet at man ikke akter å registrere og at de da avslår å tegne forsikring? Isåfall, hvilket selskap?

Eller kanskje moderator(-er) kan slå sammen flere av trådene for å få samlet mest mulig informasjon om det samme temaet?

Siden disse trådene er så lange, og går omhverandre, vil det bli kaos. Gjør ikke noe om vi har flere tråder om samme emne.

Småbåtregister er meget nyttog også for oss på Kystradi dersom vi må ha tak i en båteier som feks ikke har VHF, eller en tilfeldig finner en båt på sjøen (drivende eller fortøy, f.eks i en stake) som kan være stjælt eller rett og slett løsnet fortøyninger.... det er ikke ofte vi bruker det, men det er meget nyttig å ha når en trenger det.... :smash::sailing:

Hva er det som egentlig identifiserer en båt? Skal CIN-nummer bli et krav for at et fartøy skal kalles båt (noe det forsåvidt allerede er etter forskriftene)

Et småbåtregister må være tilgjengelig for alle fritidsbåter - også selvstøp. Hvis vi havner i en situasjon der man ikke får lov til å motorisere "badekaret" pga manglende EU-godkjenning - vil det være et tap for enkeltmenneskets rett til livsutfoldelse.

Et offentlig båtregister vil på sikt kanskje medføre at det opprettes et "båttilsyn" (du får ikke kjøre på vannet hvis båten ikke er EU-godkjent). Har vi ikke nok byråkrati i dette landet?

Redigert av lutipold (see edit history)

'vikers' 26.02.06 post='216670']

Jeg har 2 store trebåter, hvorav den ene er registrert (Dorry). Det å få registrert den var nesten en kamp, med brevveksling og mailer frem og tilbake. Jeg kunne ikke gjøre rede for eierhistorien med dokumentasjon, og måtte ta snarveien med å få en av de tidligere eiere til å skrive at han fikk den ny (for snart 50 år siden), og solgte den direkte til meg (altså en "løgn"). Da fikk jeg endelig registrert denne, men at jeg gjør det samme med min gamle Furuholmen kommer ikke på tale.

Hei,

Eg har samme dritt med registrering båten min. PGA dyre motor register ønsker historie om motor. Må f#$@n!, eg har kjøpt hele båten, incl. motor. Kva skal eg har historie om motor? Etter 15-20gangen, ringe siste eier, før-siste eier, spendere masse kroner til TELENOR, saken er Godkjent!!! Hura!!! :flag: ]

VHF, LRC, D5L/A

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...