Jump to content

Noen eiere av Alo 28 her på baatplassen?

LAKA

Recommended Posts

• 6 måneder senere...

Hei mr williams,

jeg har nettop lest innlegget ditt(04/11)ellers hadde jeg svart tidligere.

Det er kjekt å vite vi er flere Alo folk her inne,men til orientering vi er begynt å bli flere med sailbåter.3 båter i Olden(2 eiger) 1 i Loen,meg. 1 i Stryn-på langtur for tiden,ein til i Innvik.

Ja det var min båt som lå i Loen.Instruement konsoll har jeg støypt selv, jeg hadde og problem med lekke ruter og bestilte nye pakninger frå Ertek i Danmark,det var ikke vellyket.Pakningene hadde litt annen størrelse enn originalene.Til slutt tatt jeg ut vinduene og limte dei inn med ruterlim,resultat-pottetett.

Hvor ligger du i Utvik?Jeg har passert Utvik mange ganger, men aldri lagt merke båten deres,vi må treffes ein gang.Etter navnet å dømme kommer vi fra samme land

• 3 uker senere...

Storken28

Takker for tips med rutelim. Har tenkt tanken sjølv, og det blir vel til at eg gjere det eg også. Båten lå i bøye i fjor sommer til eg tok den på land i høst. Har ikkje skikkelig båtplass til den, så det blir litt tungvint. Den lå ca 4-500 meter fra sentrum retning Innvik. No står den på land et lite stykke ut om sentrum. Skal bruke litt tid på å pusse den opp litt innvendig og gå over motoren. Skal ta av toppen og kontrollere kjølekanaler og friske opp ventiler/seter. Fantaserer om å gi den et nytt strøk på skrog over vannlinje også.. Blir vel ikkje sjøsetting i år på meg. Kva slags motor står i båten din? Såg du gjekk utover fjorden her for nokre veker sida. Er du på tur kanskje?

Mvh R. Williams

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Hei R.Williams,

Hvordan går det med Aloen din?. Har du fått gjort noke med rutelekkasjene?.

Jeg hadde tenkte meg utover å besøke deg,men har heller holdt meg framfor peisen i det siste.

Håper det gikk det bra med båten under stormen,den låg bra uttsatt.

Er det noen som veit om det var standard på Alo 28 å plassere batteriet direkte under bysseplatene for kokeplatene?.

Jeg ha litt slakk i rorstammen, noen som veit om det var brukt foringer? jeg kan ikke sjå tegn til noe så i tilfelle må den ha vært veldig tynn.Der er ingen skade eller slitasje på rorstokken så det er ikke årsaken

Storken 28

Nei halloen du! Aloen min sto av stormen sjølv om sjøen hadde vaska godt opp på plassen der den står. Den står godt i stålkrybba med ekstra jekkestropper mellom støttepunktene diagonalt.

Rutene har eg ikkje fått gjort noke med enda men satser på å få komt i gang når temperaturen kryp litt oppover skalaen.

Har tatt av toppen på Volvo mdb6b'en og staka opp potte tette kjølekanaler. Har ikkje hatt det så godt den motoren dei siste åra. Den er litt slitt og kan eg konstatere. Der er litt slitekant i sylinderene og toppen på ventilene er slitasje på der vippetøyet ligger an mot ventilen. Skal sette den i sammen igjen så får den gå en sessong eller 2 til. Vurderer motorskifte fortløpende hvis det skulle dukke opp noko. Har lyst på en 3 sylindra yanmar med litt meir futt og roligere gange.

Har investert i dieselvarmer som skal monteres til våren også. Skal bli godt med litt varme ombord.

Skal sjå etter på rorstammen på båten min om eg kan sjå om der finnes foringer på den, men det er vel ikkje så godt å sjå uten å ta ned ror og rorstamme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...