Framtia Startet 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2008 (redigert) Alle husker vel spenningen som rår når man venter på å få sin neste båt. Foreslår en tråd der de som har båt i bestilling kan uttrykke sine forventninger. Undetegnede skal overta sin Dufour 385 GL i midten av april. Det er en 2006 modell som nå ligger i Tønsberg. Båten er omtrent som jeg vil ha den, men vurderer faste vinduer i sprayhood og kjøpe til cockpittelt. Bytter fra en Jeanneau SO35 for å få større plass i cockpit og to ratt. Under dekk er forskjellene ikke all verdens men det blir selvfølgelig litt mer romfølelse. Er også med i et nystartet dufour-forum, men foreløpig er det lite moment der. Redigert 8.Februar.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
isbjorn Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 venter på vår nye Skorgenes 350 nordic, vi var på fabrikkbesøk for 2 uker siden er fornøyd med det vi så. Vi skal hente den 1mai helga i molde(vestnes). Gleder oss stort!! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Jeg skal ikke bytte båt, men jeg tittet litt på Skorgenes 335, men da jeg så prisforskjellen på 335 og 350 vil jeg tro Skorgenes like godt kan satse på å selge 350, den er jo bare marginalt dyrere. Flotte båter begge to er det. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
isbjorn Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 ja prisforskjellen er marginal, men i følge Skorgenes, som selv trodde salget av 335 skulle stoppe helt opp, selger de faktisk mange 335èr. 350èn er jo definnitvt mye mer båt en 335, men vi så når vi var på fabrikken at de hadde mest 350èr under produksjon men det var faktisk ganske mange 335èra også på samlebåndet. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 ja, jeg skal ha ny båt :) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ingen planer om ny båt, men intet kan utelukkes.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Akult Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Vi henter ny 44 Vision når det våres litt mer, og gleder oss selvfølgelig til det. Samtidig vet vi at det er både fordeler og ulemper med å velge seg en såpass "stor" småbåt. Likedan vet vi at man må regne med en del småfeil selv om man kjøper nytt. Det er vel bare slik det er når man kjøper innretninger med såpass mye teknisk inkludert. Så gjenstår det bare å håpe at vi kan få en like fin sommer som vi hadde i 2006 Redigert 8.Februar.2008 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Hvis alt går etter planen overtar vi en Jeanneau Sun Fast 43 (fra 2002) i månedskiftet april/mai. Det er noe vi gjør fordi vi bor i båten. Er kjempefornøyd med vår nåværende båt, men vil ha litt bedre innvendig plass. Båten ligger nå i Kroatia, men skal dra derfra i begynnelsen av mars. Det er mye papirarbeid å få en båt ut av det landet, men nå begynner det å løsne. Vi valgte den båten fordi vi vil ha en volumiøs båt som er rask og moderne uten at den er for dyr. I havn vil den kunne sammenlignes med f.eks oceanis 43 og bav 44, mens på regattabanen vil den kunne konkurrere med x-43, first 44,7, bav match 42, grand soleil 45, salona 45 o.l. Her er noen bilder fra besiktigelsen: Kan jeg leve med denne cockpiten? Lavt tyngdepunkt! Men det er ikke denne båten som tåler brunnstøting best.. Planløsning med godt potensiale som bobåt. Ulempen med opplegget er at vi må selge vår elskede sf 40. Men det er ikke lett i en tid da "alle" syns at båter over 5 år er lite verdt. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
rifi Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Venter på min nye skibsplast 655. Kjøpte den i høst og henter den like over påske. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Ulempen med opplegget er at vi må selge vår elskede sf 40. Men det er ikke lett i en tid da "alle" syns at båter over 5 år er lite verdt.Viggo Jeg tror det er andre faktorer en det. Brukte båter er for høyt priset i forhold til nye. Når det er så lite som skiller og du har 5 års reklamasjonsrett tror jeg mange finner det besnærende å kjøpe nytt. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle. Men det vi ser at kostbare båter som HR, Najad samt båter med kostbare seil, mye utstyr er tap. Vår båt er rimelig bra spekket, men får ikke igjen så mye for utstyret. Ellers til alle som venter på nye båter, Gratulerer. En spennende tid. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sistestyrmann Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Har endelig fått båtplass Håper på å finne båt en gang før mai . Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Men det vi ser at kostbare båter som HR, Najad samt båter med kostbare seil, mye utstyr er tap. Ja, jeg håper også på STORT prisfall på Orustbåter. Da skal jeg bytte båt. Men det skjer dessverre ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Men det vi ser at kostbare båter som HR, Najad samt båter med kostbare seil, mye utstyr er tap. Vår båt er rimelig bra spekket, men får ikke igjen så mye for utstyret. Man får kanskje ikke så mye for utstyret, men det er langt lettere å få solgt en båt som er velutstyrt enn en som er ribbet. Og det er lettere for en velutstyrt båt å oppnå prisantydning. Kjøperne ser raskt at de store utgiftene ikke påløper omgående etter kjøpet. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Fanafjord Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Jeg har nettop kjøpte en Quicksilver/Ørnvik 580 Pilothouse. Når sitter den på tilhenger i hagen og jeg venter på å sjøsette den til påske. Lengselen driver meg innom baatplassen.no, jeg begynner å kjøpe både det ene og det andre, melder meg på VHF kurs, kommer antagelig å dra på messe både i Bergen og Oslo. Jeg går rundt båten om ettermiddagen og er rett og slett utålmodig. Så tenker jeg at jeg må begynne å selge den gamle, en Rana 630 TS og lurer på om jeg skal vente med det noen uker til eller ikke. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
oddgeir Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Vi går og venter på vår nye Sun Odyssey 36i. Den skal hentes i Les Sables d'Olonne i midten av juni. Det blir en stor oppgradering fra gamlebåten, en Rush 97. Driver ellers og snekrer på en webside, der vi skal prøve og dokumentere seilasen hjem til Norge. Sidene, som foreløbig ikke er så innholdsrike, ligger her. Takk til Bliss X, som var behjelpelig med å få sidene på luften. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Careka Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Her er jakten i full gang. men denne gangen skal vi/jeg, skipperen være enige om hva vi vil ha før det blir handel, og mange båter skal ses på. prøveseiles. og vurderes opp og ned. planlagt handel kan skje i år, men leveranse til våren 2009 er planen. Men hos meg så står senkekjøl høyt på lista, men det gjør også dekkshus-salong. + regatta potensiale, og selvfølgelig så billig som muligt. Kona/skipperen har jo sine ønsker. så hva heter den båten jeg leter etter Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bonus Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Venter med lengsel og smerte på vår nye Windy 33 Scirocco. Skal hente den hos Windy sør for Arendal i April måned. Skrev under kontrakten ifjor høst. Vår fjerde båt på like mange år; hvor skal dette ende Navnet på nybåten er Bonus IV. (Forteller vel litt om hva som må skje om Bonus V skal bli unnfanget) Var ombord i nybåten rett før de "koblet", dvls. la på dekket. Da var begge motorer, tanker, røropplegg, elektrisk ++ på plass. Ser veldig bra ut, noen som har råd for hvordan man "hopper over " Mars måned? Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 jaja... du kan jo legge deg for å sove en god stund, pappa har vært og sett på ny båt for meg nå, gh 11 ls, med toahtsu 25. ser veldig bra ut og forhandlinger skal skje til helga :) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Her er jakten i full gang.men denne gangen skal vi/jeg, skipperen være enige om hva vi vil ha før det blir handel, og mange båter skal ses på. prøveseiles. og vurderes opp og ned. planlagt handel kan skje i år, men leveranse til våren 2009 er planen. Men hos meg så står senkekjøl høyt på lista, men det gjør også dekkshus-salong. + regatta potensiale, og selvfølgelig så billig som muligt. Kona/skipperen har jo sine ønsker. så hva heter den båten jeg leter etter Dekksalong og senkekjøl ja , det skal ikke være enkelt Southerly har en knallfin båt i den kategorien , husker ikke helt men tror det var 110 som hadde både dekksalong og senkekjøl Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Har alltid gående planer om ny båt. Mangler bare pengene............... Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
bjoris Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Ja, kan jo henge meg på her. Hanse 350 som hentes 22. april i Greifwald. Det er spennende og det blir noen utfordringer helt sikkert. Vi havnet blant de mange som syns at prisen for nesten nytt, litt eldre nytt blir for høy i forhold til helt nytt. Jeg kommer helt sikkert til å bli fortvilet om jeg skal selge om et par år, men når du sitter der med pengene så frister det jo unektelig mye mer med et helt nytt design, mye større båt etc enn arvtaker. Slik er det vel med mange modeller og det holder nybåtsalget oppe... Redigert 8.Februar.2008 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
hifo Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 4 båten på 4 året skriver svenning... fatter ikke at folk har råd ,og ser behovet for bytte av båt så ofte.. det må da koste noen 100 kilo hver gang man bytter båt? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bjoris Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 4 båten på 4 året skriver svenning... fatter ikke at folk har råd ,og ser behovet for bytte av båt så ofte.. det må da koste noen 100 kilo hver gang man bytter båt? Nei, det har ikke nødvendigvis gjort det uten at jeg kjenner hans tilfelle spesielt. Ikke glem at båtprisene har økt veldig mye, selv er Hansen den 6. båten vår siden vi kjøpte H-båten i 1998. Hver båt har vi fått mer for enn vi gav uten de store kostnadene på noen av dem. Totalt har det gitt over 250.000 mer enn vi gav. Tror dette er helt vanlig. Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
logos Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Venter på ny Dufour 40. Ligger fortiden som utstillingsbåt i Son. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Riverea 925 FB 2000-mod. med Yanmar 290 skal hentes i Tønsberg i begynnelsen av mai. Har kjøpt inn ny Zodiac Cadet 285 og bestilt ny blå kalesje, blått FB-trekk og grått vindustrekk, samt spesialtilpassede snapdavitere som gjør at gummibåten ikke kommer i konflikt med ankervisnjen - alt fra Huseklepp/produsenten. Det jeg VET jeg trenger i tillegg er løst møblement til akterdekket og kartbrikker til Kartplotteren. Noen som vet hvilke brikker som brukes i Simradplottere, en relativt svær skjerm med sunview fra 2002-2003 som visstnok kostet opp mot 50 lapper den gang? Redigert 8.Februar.2008 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.