tuffff Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Jeg nevnte dette stekeovnspørsmålet som går i en annen tråd for kona, og hun hadde følgende kommentar. Den eneste mulige stekeovnen vi skal ha ombord blir i så fall om vi skulle komme til å kjøpe en ny båt som tilfeldigvis hadde en fra før. Jeg lever dermed godt videre uten denne brødboksen og sparer 4-5 båtlapper til noe annet. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 (redigert) Stjeler bildet fra Viknes jeg, hvilket materiale har de brukt på benkeplaten her? Likte løsningen med underlimt vask og komfyr under platen... Redigert 10.Februar.2008 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Escada Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 jeg kunne ønske meg litt mere plass til å sette fra seg ting som er på vent.Men jeg tror at det å planlegge matlaginga gjør jobben mye lettere.Store oppvaskkummer krever mye varmt vann,og ligger du i uthavn uten strøm tar det fort slutt.Jeg er dessuten sjefen i byssa,rem får holde seg til eksteriøret etc...for å si det slik,han er ingen kokk,men kan lage gode frokoster til meg!har ny gasskomfyr ,men vil ikke bake på sjøen,det holder med sveler i panna (stekepanna) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 (redigert) Stjeler bildet fra Viknes jeg, hvilket materiale har de brukt på benkeplaten her? Ubehandlet 30 mm hel tre teak , mørkner og blir jevnere med tiden . Arne Kjetil Redigert 10.Februar.2008 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Jawik Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 ...det holder med sveler i panna (stekepanna) En god porsjon så er dagen reddet. Ordet sveler må vel forklares, slik at resten av landet forstår hva vi prater om Takk for sist . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Etter år med reising på vestlandske ferger har jeg erfart at sveler er noe som ser ut som, lukter som og smaker som skumgummi. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 En god porsjon så er dagen reddet. Ordet sveler må vel forklares, slik at resten av landet forstår hva vi prater om Takk for sist . Vi har da reist med MRF må du vite!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jawik Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Etter år med reising på vestlandske ferger har jeg erfart at sveler er noe som ser ut som, lukter som og smaker som skumgummi. Da har du vært uheldig. Har selv opplevd dette på fergene og det var PYTON. Ei bøtte med hjortetakk og uheldig blanding . MRF - Astor - er i en uheldig situasjon med påtrengende rederier fra nord og sør. Er det svelene de er ute etter . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Escada Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 SVELER= små søte pannekaker med hjemmelaget jordbærsyltetøy.Laget dette mange ganger,ikke opplevd at noen har Sitér dette innlegget Link to post
Rødtoppen Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Heisann; Sveler det er topp det, som møring så er jeg vokst opp med det.deilig Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 Så er spørsmålet da, om dere fikk designe byssen helt fra start, hva ville dere lagt vekt på? Kan man bruke taket til noe? En tv løsning er også til vurdering... Etter mange år med campingvogn syns jeg at det i mange tilfeller har vært levert svært gode løsninger her. Kanskje en ide å ta seg en tur i en caravanbutikk å spionere ?? Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Escada Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 må legge til at røra inneholder både surmelk og natron Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 10.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2008 (redigert) Byssa vår har nå fått to store vasker. En vanlig - vid nok til store tallerken, men grunn nok til å ikke sløse med ferskvann. I tillegg til en stor og vid "utslagsvask". Varmt og kaldt ferskvann til begge vaskene. Samt en krane med pumpe for sjøvann via filter, som anvendes til skylling av oppvasken og til matlaging. Her kan en også montere/snappe på en slange med dusj (letter skylling). Sjøvannspumpen får også en kobling for uttak på dekk. Sjøvann (rent) mikset med ferskvann i en viss porsjon er utmerket. Poteter, pasta osv. Bare husk på å monter inntaket for sjøvann langt framme i båten så slipper du overraskelser . Glemte en ting. Har også et inntak på dekk hvor vi kan koble til trykkvann fra land når dette er tilgjengelig. Dette ledes utenfor pumpene og er bare positivt helt til du blir nektet vann. Redigert 10.Februar.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.