Jump to content

Hva bør byssa inneholde?

Frøken Fryd

Recommended Posts

jeg kunne ønske meg litt mere plass til å sette fra seg ting som er på vent.Men jeg tror at det å planlegge matlaginga gjør jobben mye lettere.Store oppvaskkummer krever mye varmt vann,og ligger du i uthavn uten strøm tar det fort slutt.Jeg er dessuten sjefen i byssa,rem får holde seg til eksteriøret etc...for å si det slik,han er ingen kokk,men kan lage gode frokoster til meg!har ny gasskomfyr ,men vil ikke bake på sjøen,det holder med sveler i panna (stekepanna) :yesnod:

Mulligan skrev:
Etter år med reising på vestlandske ferger har jeg erfart at sveler er noe som ser ut som, lukter som og smaker som skumgummi.

Da har du vært uheldig. Har selv opplevd dette på fergene og det var PYTON. Ei bøtte med hjortetakk og uheldig blanding :puke:.

MRF - Astor - er i en uheldig situasjon med påtrengende rederier fra nord og sør. Er det svelene de er ute etter :discuss:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Frøken Fryd skrev:
Så er spørsmålet da, om dere fikk designe byssen helt fra start, hva ville dere lagt vekt på? Kan man bruke taket til noe? En tv løsning er også til vurdering...

Etter mange år med campingvogn syns jeg at det i mange tilfeller har vært levert svært gode løsninger her. Kanskje en ide å ta seg en tur i en caravanbutikk å spionere ??

MVH 20 Fot

Byssa vår har nå fått to store vasker. En vanlig - vid nok til store tallerken, men grunn nok til å ikke sløse med ferskvann. I tillegg til en stor og vid "utslagsvask". Varmt og kaldt ferskvann til begge vaskene.

Samt en krane med pumpe for sjøvann via filter, som anvendes til skylling av oppvasken og til matlaging. Her kan en også montere/snappe på en slange med dusj (letter skylling). Sjøvannspumpen får også en kobling for uttak på dekk.

Sjøvann (rent) mikset med ferskvann i en viss porsjon er utmerket. Poteter, pasta osv. Bare husk på å monter inntaket for sjøvann langt framme i båten så slipper du overraskelser :wink:.

Glemte en ting. Har også et inntak på dekk hvor vi kan koble til trykkvann fra land når dette er tilgjengelig. Dette ledes utenfor pumpene og er bare positivt helt til du blir nektet vann.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...