VannTro Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Jeg regner med at du ikke har "Polvott" som skottbekledning. Har du skai kan du sansyeligvis lime på utsiden, men du skal først gjøre en prøveliming. Dette skal stå minimum to uker. Så tar du en test, river av det nye trekket for å se at du har fått en god herding av limet og at det ikke er klissete. Grunnen er myk-gjørere i bekledningen. Det kan ske at mykgjørerne i bekledningen din vandrer over i limet og gjør dette seigt. Benytter du en av MS-polymerene jeg har nevnt så er disse mykgjører-bestandige og vil ikke ha dette problemet, men benytter du heft-lim/kontakt-lim eller gulv-lim skal du gjøre denne testen for å sjekke at limingen er stabil. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
edo Svart 22.Mars.2008 Del på Facebook Svart 22.Mars.2008 Jeg kjøpte bekledning og lim på maritim, limet var Chemimax CL kontaktlim. Trikset er å være minst to personer når man skal montere de store flatene, kontaktlimet er lite tilgivende når det gjelder feil/justering. Legger ved bilder av min sollux som jeg hadde for noen årsiden, så båten igjen sist sommer, det var ingen antydning til at limet hadde sluppet Før: Etter: Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
hifo Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2008 (redigert) er det noen som har prøvd den vannbaserte limet fra maritim? skal bare legges på en side iflge innstruksjonen. kjøpte to liter før påske . ble anbefalt av selgeren , sålenge jeg hadde skumgummi bakside. Redigert 24.Mars.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Leifer`n Svart 1.April.2008 Del på Facebook Svart 1.April.2008 (redigert) enter4u Kan du ikke lakke det da,, sånn mange har gjort med båtputene sine,, det bør vel være mulig og få en samme farge til det?? Redigert 1.April.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 (redigert) nå er jeg ferdig baki. selve opplimingen av trekket var ikke så vanskelig , men ble noen skjøter da det er utover og innover hjørner samtidig som innvendig hjørne er i vinkel skrått oppover. Redigert 8.Mai.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
AtleL Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Ser fint ut det der! Brukte du kontaktlimet fra Maritim? Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 8.Mai.2008 Del på Facebook Svart 8.Mai.2008 Det ble jo flott. Hadde vært morsomt å sett FØR og ETTER bilder :-) Var forøvrig svært likt kabinen jeg holder på med i vår båt. Tenkte å knipse noen bilder der også om noen dager... Sitér dette innlegget Link to post
AtleL Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 Så har jeg endelig kommet i gang med omtrekking. Jeg trodde ikke noe på dere som har sagt at det tar lang tid. Hadde ambisjoner om å bli ferdig på en dag. Jeg tror på dere nå........... Er sliten og en smule frustrert etter en lang dag, og altfor lite som er ferdig Lurer nå bare på når jeg skal få gjort resten, og ikke minst hvordan jeg skal få på plass de hersens vinduslistene igjen. Mange skruer som tok kvelden når jeg fjernet listene. Jeg trenger en Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Så har jeg endelig kommet i gang med omtrekking. Jeg trodde ikke noe på dere som har sagt at det tar lang tid. Hadde ambisjoner om å bli ferdig på en dag. Jeg tror på dere nå........... Er sliten og en smule frustrert etter en lang dag, og altfor lite som er ferdig Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Nils Svart 7.Juni.2010 Del på Facebook Svart 7.Juni.2010 Eg skal til å skifta skottbekledning. Gjekk inn på ei lenke til Norsk Titanduk som står litt lenger oppe i tråden her. Fann ikkje nettsida til bedrifta, men ved nettsøk fann eg ein artikkel som handla om eventuell gjenstart av firmaet. Ved søk i brønnøysund ser eg at det er oppretta eit selskap med same namn som inneheld konkursboet, så av det kan eg lesa Norsk titanduk gjekk konk i juni i 2009. Veit nokon om det framleis er råd å få tak i skottbekledning frå Norsk titanduk? Alternativt: Kor i Sandnes / stavanger-området kan eg få tak i skottbekledning med skumplastbakside? Eventuelt: Kva kaller proffane dette stoffet? Eg reknar med at det er berre i båtmiljøet det heiter skottbekledning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.