Jump to content

Konsesjon

-Luna-

Recommended Posts

Leste tidligere inlegg om konsesjon....Slik jeg forstår koster denne 400 eller noe årlig. Det er vel påbudt med konsesjon, men trenger jeg den for å ha VHF til nødbruk? Har sertifikat og får en VHF fra en bedkjent. Vurderer for og imot....

Har alle her konsesjon?

Hvis jeg skal ha en må jeg montere VHF først, så søke? Eller kan jeg søke uten å ha anskaffet en VHF?

Takker for kloke svar!  :lol:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Jeg har nettopp fått konsesjon fikk da en regning på 350- for at jeg søkte om og overta den som var på båten jeg kjøpte , men bytta navnet på båten i søknaden .(slapp og betale di 350 pga at jeg er medlem i sjøassistanse ) Trur det er 400- for konsesjon og 560- i årsavgift , men dette er jeg ikke helt sikker på .Sitter med brevet her fra telenor , så trur det er slik det er . Hadde vel vært lurt og søkt om konsesjon slik at du har det lovlig ombord .Om alle har det ,nei det tviler jeg på men her på plassen tipper jeg alle som har vhf også har lappen . Er det noe feil her så kommer vel Jo Eirik med fasittsvaret snart :lol:

Hilsen Kaptein på Tine II   L J 3839

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei

Den årlige avgiften for VHF-konsesjon er på 400.-

Ved førstegangs søknad om konsesjon kommer det en registeringsavgift på 350.- for utsteding av konsesjonsdokumentene.

De 560.- som TineII refererer til er eksamensgebyr for avleggelse av VHF-eksamen.

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...