Rolf Startet 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2008 (redigert) Vurderer en slik motor. Den har skåret seg pg manglende kjøling men flg arbeider er gjort: - byttet stempler og ringer Motoren skal etter dette ha fungert bra - en stund. Men ble etterhvert vanskelig å starte så året etter ble ny rep. utført. Ble visst konstantert gjennomslag til bunnpanne så da ble flg gjort - honet sylindere og skiftet stempelringer samt topppakning Ved samme anledning ble dieselpumpa overhalt og dyser kontrollert. Glødeplugger skiftet. Høres dette tilforlatelig ut? Noe annet som burde vært gjort? Redigert 11.Februar.2008 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
SF Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 (redigert) Har du sjekket ut hvem som utførte disse utbedringene? Dersom de skiftet stempler og stempelfjærer i en skåret maskin uten å hone (evt borret og honet) sylindrene så høres det ikke særlig proff ut. Redigert 11.Februar.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Nemo Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Ble visst konstantert gjennomslag til bunnpanne så da ble flg gjort- honet sylindere og skiftet stempelringer samt topppakning Ved samme anledning ble dieselpumpa overhalt og dyser kontrollert. Glødeplugger skiftet. Høres dette tilforlatelig ut? Noe annet som burde vært gjort? Dette høres ikke bra ut. En motor skal ikke ha slike problemer etter bare ett år. Det tyder på feil ved overhalingen og man har jo ingen garanti for at jobben er gjort bedre ved ny reparasjon. Det er også en mulighet for at det er flere ting som har tatt skade etter havariet. Det beste er etter min mening å finne en annen motor. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Jeg ville skygget unna her, ja. Prinsippet bør være: Overhalt motor bør inspiseres før den blir satt sammen, og helst skal man sette den sammen selv. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sail S Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Hadde vært forsiktig med dette. det er veldig små marginer mellom gjennomslag som ofte kommer av for romt mellom ringer og sylinder og skjæring som feks kan komme som følge av at man har overhalt og skiftet til oversize ringer uten at slinderen er honet. Dette lukter hjemmesnekring lang vei, men hvis du har en kyndig person i din omgangskrets som kan måle opp å sjekke at sylindre og ringer passer sammen samt alt annet som kan gå galt er det muligens OK, men faren for at du ender opp med en motor med mye tull er overhengende. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Takk for innspill. Rep er utført av verksted, selger har fremlagt kvitteringer for begge reparasjonene utført på verksted. Fremdeles under garanti etter den siste. Endrer dette noe? Rolf Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Nemo Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Kan ikke se at dette endrer noe. Har du fått en forklaring på hva som var grunnen til at motoren måtte repareres på nytt etter ett år? Det er mange ting som må sjekkes etter et havari på en motor. Nå er det ikke fremkommet noen detaljer om raparasjonene. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Kan ikke se at dette endrer noe. Har du fått en forklaring på hva som var grunnen til at motoren måtte repareres på nytt etter ett år? Det er mange ting som må sjekkes etter et havari på en motor. Nå er det ikke fremkommet noen detaljer om raparasjonene. Startproblemer. Ble visst konstantert gjennomslag til bunnpanne så da ble flg gjort - honet sylindere og skiftet stempelringer samt topppakning Ved samme anledning ble dieselpumpa overhalt og dyser kontrollert. Glødeplugger skiftet. Rolf Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Nemo Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Ja, er klar over at det var gjennomslag. Men er det sagt no om hvorfor det var gjennomslag etter bare et år? det virker jo som om noen av de samme delene har sviktet igjen etter bare et år og det er jo ikke vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.