SeaRaymond Startet 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2008 Hei! Jeg hadde tidligere en 1991 modell Sea Ray 230 CC som var i kategori C. Er nå eier av en 1999 modell Sea Ray 215 Express Cruiser denne er CE merket med kategori B!!! Kan dette stemme??? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 (redigert) Importerte båter som klassifiseres i C eller D slipper stabilitetstesten. Derfor velger noen å få båter merket i designkategori C fremfor B. Av denne grunn kan merkingen noen ganger virke vilkårlig eller selmotsigende. Redigert 11.Februar.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
SeaRaymond Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Okey, men denne er solgt ny i Norge, det som undrer meg er at de aller fleste for å ikke si alle slike båter av denne kategori havner i kategori C, som betyr ferdsel langs kysten med intil liten kuling og bølgehøyder 2-3 meter. Kategori B derimot er for båter som skal tåle sterk kuling og bølger på 5-6 meter, det står også å lese at en del STØRRE CABINCRUISERE havner her, men ikke ALLE. Derfor undrende til at min beskjedne båt har fått B merket, og lurer dermed på om det kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 11.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Det skal nå fremgå av samsvarserklæringen du fikk med båten. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 11.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2008 Tja, jeg kjøpte denne brukt, så noe slikt har jeg ikke, snakket med husvikholmen marina som var nyselger av båten i 1999, han var først usikker, men fremstilte det som at det ikke var usansynlig at det var riktig, men etter å ha snakket en stund (hørt på mine argumenter??), så ombestemte han seg og mente den var en "C", så da ble jeg ikke noe klokere da den er merket "B"....det finnes jo endel av disse, sikkert noen her inne som kan sjekke opp med sin merking på sin 215 ? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2008 Prøver å løfte denne opp på ny jeg, er det andre med Sea ray 215 express cruisere som har den merket med CE kategori B? Skjønner jo utifra tidligere innlegg på denne tråden at CE kategoriseringen kan virke nokså vilkårlig dersom den ikke er stabilitetstestet, og at denne båten nok tvilsomt er såpass spesiell (bra/sikker, i forhold til størrelse) at den rettmessig bør være merket B, men heller som C som "alle" de andre båtene i denne klassen er. Samtidig er det nå litt "gøy" å kunne vise til dette B merket til en annen som sitter i sin 35 fots cabincruiser som er merket C Dersom jeg annonsere båten for salg vet jeg iallfall at jeg skal bruke skryt angående B merkingen for det den er hvert!?? , for er vel ikke mange andre båter av ett slikt kaliber som er B merket, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.