Hilmar 2 Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 http://clasohlson.no Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bliss X Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 RT 5022 A-1 Dette er vandalisme. Blå Sailor ?!!!? En Sailor skal selvfølgelig være grønn. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Sailor er bra det, og de fås i akkurat den fargen du ønsker, gjerne med en annen logo også. Før var det Skanti og Sailor som knives men de som har trykket på de har nok sett likhetstrekkene etter at Trane&Trane gjorde sin innsats. Den siste modellen som er nevnt har en tilbakespolingsfunksjon som alene gjør at denne anbefalles til handelsflåten... Så får vi komme oss ned på bakken igjen og tilbake til våre egne lommebøker. Jeg ville prioritert muligheten for å ha betjeningen og mikrofon separat, ikke denne løsningen hvor mikrofonen sitter fast i fremsiden av vhfen. Videre ville muligheten for ekstra høyttaler vert bra om man ikke er fornøyd med den som er. En kjøper ikke vhf uten dsc i dag med mindre det er til jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Jeg ville prioritert muligheten for å ha betjeningen og mikrofon separat, ikke denne løsningen hvor mikrofonen sitter fast i fremsiden av vhfen. Videre ville muligheten for ekstra høyttaler vert bra om man ikke er fornøyd med den som er. En kjøper ikke vhf uten dsc i dag med mindre det er til jolla. Icom har den muligheten + 2 extra command mic! (eller om man vill ha den i fronten!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Seilaren Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Er det ikke her meningen å skaffe seg en livredder? Om den da er produsert av . . .. eller har den coole fargen . . . .???? Eller . . .. . . ???Lars H. Akkurat, så hvorfor da betale så mye, mye mer enn nødvendig? Sailor er bra det, og de fås i akkurat den fargen du ønsker, gjerne med en annen logo også. ehh. Seilor minner mer og mer om en iPod, slik som jeg har beskrevet tidligere. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2008 Del på Facebook Svart 12.Februar.2008 Tydeligvis et ganske følelsesladet tema dette her med VHF merker (særlig Sailor?) Den eneste følelsen her er den gode når Simrad'en går over rekka. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Akkurat, så hvorfor da betale så mye, mye mer enn nødvendig?ehh. Seilor minner mer og mer om en iPod, slik som jeg har beskrevet tidligere. Hvis du tenker på ny sailor, så kanskje. Jeg tenkte på de gamle seailor'ne som man av en eller annen grunn får et følelsesladet forhold til. Har hatt planer om å moderinsere i flere år nå, men klarer ikke kvitte meg med den gamle grønne, og har derfor gitt opp. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Såpass ja. Kanskje du må bytte hele båten..? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Gran Reserva Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 (redigert) Skal gå til anskaffelse av VHF nå, og har absolutt ingen erfaringen med dette. Men har akkurat forkastet de aller billigste. Men siden det er så mye erfaring og kloke hoder samla her.: Jeg kan få kjøpt en litt brukt Sailor A1 RT4801 med DSC. Er det lurt kjøp ? Finansen er tilpasset lommeboka så den siden er grei Men jeg tenker teknisk. Hva vil jeg eventuelt savne (eller aldri bruke?) Redigert 28.April.2008 av Runju (see edit history) Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Sleipner93 Svart 28.April.2008 Del på Facebook Svart 28.April.2008 Klart det er et lurt kjøp!! Sailor er vel noe av det beste innen robusthet og lydkvalitet. Kjøper du denne har du en VHF som varer ihvertfall 20 år fremover.. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 A1 er ikkenon danskbygget Sailor. De kjøper den fra USA og setter logoen sin på den. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 29.April.2008 Del på Facebook Svart 29.April.2008 Noen som har noen erfaringer med denne vhf'en? En Midland Neptune vhf, som forøvrig var en ganske grei pris på! Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 30.April.2008 Del på Facebook Svart 30.April.2008 Har benyttet M-Tech VHF i 3 år. Utmerket VHF transceiver. Har ikke registrert noe problem med utstyret. Følsom mottager og enkel betjening. Moderne elektronikk gjør alle VHF'er rimelig like i ytelser. Forskjellene ligger i mekanikk, dvs knapper, display og innkapsling. Muligheter for tilkobling av ekstern høyttaler, kanalvelger på mik, memoryscan, NMEA, L og F kanaler, solid og fuktsikker utførelse var noe av grunnlaget for valget. Synd den ikke leveres i hammerlakkert grønn eller blå blekk-kasse . Husk at antenne/kabel er det viktigste ved hele VHF installasjonen din. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.