Jump to content

propellberegning bayliner 2556 4.2l med bravo 3

pergrip

Recommended Posts

Jeg har en Bayliner 2555 ( samme skrog som 2556), med Yamaha 248 hk og bravo 3 1:2 drev , på denne har jeg 24 pitch. går lett i plan og gjør ca 32 knop på maks. Det eneste som plager meg er at det er en ganske hard " klakk lyd" når jeg kopler i. Har ikke så mye erfaring med Mercruiser og lurer på om dette er normalt.

Jeg har en Bayliner 2555 ( samme skrog som 2556), med Yamaha 248 hk og bravo 3 1:2 drev , på denne har jeg 24 pitch. går lett i plan og gjør ca 32 knop på maks. Det eneste som plager meg er at det er en ganske hard " klakk lyd" når jeg kopler i. Har ikke så mye erfaring med Mercruiser og lurer på om dette er normalt.

Merker du at motoren ruser opp litt før den kobler inn?

Det kan være at girwire er feiljustert og at kontroll boksen gir litt gass før den kobler drevet helt inn. Da kan du få litt lyd.

Jeg endte opp med å bytte kontroll boks for å bli kvitt problemet. Det var slark i den gamle og det lot seg vanskelig gjøre å justere wirene 100%

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...