fredriksen Startet 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2004 Jeg har planer om å trekke om stoler i cockpit'ten og lurer litt på hva jeg skal velge av stofftyper til dette. Båten, en Skarpnes 25, har et stoff som føles som semsket skinn og det er rimelig vanntett. Tror det kalles alcantara(??) eller noe slikt. Det er skikkelig behangelig å sitte på både når det er kaldt og når sola har varmet de. Men nå begynner stolene å bli noe nuppete, og ett eller annet hos tidligere eiere har spist opp et hjørne på ei pute. Jeg har kontaktet en anbefalt putetrekker, og fikk pris på tilsvarende stoff. Det kostet ca 1.500 kr pr m. Nuppene ble brått mye mindre......, Men, nye stoler har enten skai eller Markilux soft (et tynt kalesjetrekk type). Så hele puteprosjektet ble satt på vent inntil jeg har vært på båtmessa i mars. Tenkte å se på hva som brukes på nye båter. Hvilke erfaringer har andre med alcantara (? er altså ikke helt sikker på navnet..) eller hva skal man bytte til? Eller: Hvor kan man få kjøpt dette stoffet til en fornuftig pris?? Ser at skai koster fra 150 kr per m, så man kan jo få kjøpt et par joller for differansen... (trenger ca 10 m totalt) Sitér dette innlegget Link to post
puteunderarmen Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Dette fixer du sjøl. skai er gull Skai får du på innvandrerbutikkene på Grønland i Oslo for under en hundrings meteren. sprett opp delene på stolen etter sømmene slik at du har alle delene. lag maler i gråpapir. tegn på skaien. lån symaskinen av fruen å sy til krampa tar deg. Kjøp to joller og ro ut de nye putene til båten! Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Jeg har kjøpt nye stoler hos www.seasit.no og skai til putene kjøpte jeg hos www.titanduk.no. Jeg kjøpte 12m det kom på kr. 910,- ink. frakt og moms. De har også b-vare til ca 30kr pr. meter. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 26.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Ser at både puterunderarmen (og også i cockpit?) og Geir V har brukt skai. Er det ingen som fortsatt bruker dette stoffet som ligner på semsket skinn?? Er det så dyrt eller hve er grunnen?? Blir det ikke klamt å sitte på et skaisete? Hva med å sette seg på det når sola har varmet det et par timer...? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Du kan bruke et stoff som er bygd opp med stoff/plast/stoff.Kjøpte en rest og det ble behagelig selv om ikke farvevalget faller i smak idag.Hør hos kalesjemaker-haien lokalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.