Jump to content

Stoff på stoler og puter i cockpit/uteplass?

fredriksen

Recommended Posts

Jeg har planer om å trekke om stoler i cockpit'ten og lurer litt på hva jeg skal velge av stofftyper til dette. Båten, en Skarpnes 25, har et stoff som føles som semsket skinn og det er rimelig vanntett. Tror det kalles alcantara(??) eller noe slikt. Det er skikkelig behangelig å sitte på både når det er kaldt og når sola har varmet de. Men nå begynner stolene å bli noe nuppete, og ett eller annet hos tidligere eiere har spist opp et hjørne på ei pute.

Jeg har kontaktet en anbefalt putetrekker, og fikk pris på tilsvarende stoff. Det kostet ca 1.500 kr pr m. :sailing::flag:  Nuppene ble brått mye mindre......,  :flag:

Men, nye stoler har enten skai eller Markilux soft (et tynt kalesjetrekk type).  Så hele puteprosjektet ble satt på vent inntil jeg har vært på båtmessa i mars. Tenkte å se på hva som brukes på nye båter.  Hvilke erfaringer har andre med alcantara (? er altså ikke helt sikker på navnet..) eller hva skal man bytte til?

Eller: Hvor kan man få kjøpt dette stoffet til en fornuftig pris?? Ser at skai koster fra 150 kr per m, så man kan jo få kjøpt et par joller for differansen... (trenger ca 10 m totalt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...