Jump to content

Den her båten har vi alle varit med o finansiert!

Gunga Din

Recommended Posts

Men...

Det må være enormt mange ulemper med en slik båt da  :nonod:

Ingen mulighet til å komme til naturpærlene, og det holder neppe med en ledig plass i gjestehavna. Du kan ikke ta noen ting på sparket - du kan ikke omstemme deg å legge om til en annen destinasjon osv.

Jeg ville ikke hatt den uansett tykkelse på lommebok. Må bli veldig kjedlig i lengden å ha en båt med så mange begrensninger i bruken.

Men...

Det må være enormt mange ulemper med en slik båt da  :lol:

Ingen mulighet til å komme til naturpærlene, og det holder neppe med en ledig plass i gjestehavna. Du kan ikke ta noen ting på sparket - du kan ikke omstemme deg å legge om til en annen destinasjon osv.

Jeg ville ikke hatt den uansett tykkelse på lommebok. Må bli veldig kjedlig i lengden å ha en båt med så mange begrensninger i bruken.

'

Begrensninger :nonod:

Det er da både miniubåt og helikopter ombord :lol:

Jeg må si at jeg ser bare fordeler med en slik båt - om man har ££££ eller €€€€ eller $$$$ til å eie og bruke den. Erfaringene fra enkelte nordmenn er at det kanskje er greit å ha pengene på bok før man begynner å tenke på slike proskjekter.

Vi så et noe tilsvarende - men MYE mindre - tilfelle i Marstrand i fjor sommer. En ganske så stor båt - lignet litt på en veldig stor Gobbi eller en V type Princess) kom samtidig som oss inn i havnen. Jeg kan tenke meg den var på ca. 60 fot eller deromkring. I havna var det kaos og fullt som vanlig midt på sommeren. Den store båten la seg på svai i fjorden, åpnet garasjen, tok ut RIB'en og kjørte inn til byen. Veldig praktisk synes nå jeg  :nonod:

Kommer jeg over nok £££ eller $$$$ eller €€€€ til å kjøpe en slik båt må jeg si at det ser ut til å være kjekt å ha.

Helt sikkert gass.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Jeg tror ikke at jeg ( og mange andre av medlemmerne i dette forumet ) ville trives i en sånn båt, det må vel være som å sitte på en ferge, og det verste jeg veit er å sitte på danskebåten og vente på å komme frem.

Uannsett hvor mye penger jeg vinner, eller kommer uventet til, skal jeg alldrig ha' en båt jeg ikke kan klare å reise på tur med helt alene.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

For meg er litt av poenget med båt å komme nærmere naturen, og det gjör du neppe i denne kolossen.  Skulle önske båten hadde like mange feil som Windows, så hadde han fått smakt litt av sin egen medisin og båten hadde krasjet annehver gang du slo av motoren  :yesnod:

Har hört at Lunix er på full offensiv med å utvikle en konkurrende pakke til MS Office etc.  Håper de lykkes...

Kåre

..... Skulle önske båten hadde like mange feil som Windows, så hadde han fått smakt litt av sin egen medisin og båten hadde krasjet annehver gang du slo av motoren  :lol:

Har hört at Lunix er på full offensiv med å utvikle en konkurrende pakke til MS Office  etc.  Håper de lykkes...

Kåre

:nono: Har ikke lyst til å starte en Windows- kontra Linux-diskusjon, men den bebudete office-pakken fra Linux har jeg allerede hørt om for 6 år siden - mulig at det tar så lang tid å programmere i Linux..... :lol:  :lol:  :lol:

Når det gjelder Windows generellt, og de påståtte feil, kan jeg bare si at jeg personlig kjører Windows XP - har aldri hatt et mere stabilt operativsystem!  :crazy: - så dermed skulle vel båten til Paul Allen klare seg bra. :crazy:

- Forresten, hva skulle vi her på baatplassen.no ha gjort uten Windows - skulle vi ha sendt røyksignala til kveranna?  :lol:   :lol:  :lol:

:nonod: God helg, allesammen, Windows- som Linuxpatrioter!  :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:crazy:

Holder på å gå O.T nå, men jeg må bemerke at Linux sin Open Office er ferdig og i bruk, den er til og med oversatt til både bokmål og nynorsk. Ligger fritt tilgjengelig på nettet for de som ønsker å by Gates/Allen litt konkurranse. Og det blir nok ingen slik "luxusdamper" på han finnen (kommer ikke på navnet her og nå) som har lagt grunnlaget for denne gratispakken?

mvh

JanS

Jo - nå kom det: Linus Torvalds!

Old fishermen never die - they only smell that way!

lurer litt på hur stor besettning man har på en sådan her

3 på bryggan/broen

2-3  i  köket

2 i maskin

3-4 på dekk

10-12 stykken rekker det, noen som vet ?

Har du husket helikopterpiloten(e) + mekaniker, og u-båtkaptein? Så var det personlig lege, 2 i vaskeriet, 1 i frisørsalongen, 2 butlere, osv. osv........ :crazy:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...