Jump to content

Spore tidligere eiere av båt

Batdilla

Recommended Posts

Fikk for meg at det kunne vært artig og hatt navn og tidspunkt for tidligere eiere på båten. Og videre funnet ut hvor disse bor og derav sett hvor den geografisk har befunnet seg. Ringte derfor Båtregisteret. Der fikk jeg opplyst 2 eiere som har vært i den tiden Båtregisteret har eksistert. Problemet er at de har ikke lagt inn på data historikken som var før registeret ble etablert. De henviste til nærmeste tollsted hvor båten hadde vært registert før Båtregisteret ble etablert. Ringte derfor et lokalt tollsted og forhørte meg. Der stoppet det fort opp, for de måtte ha det opprinnelige registreringsnummeret som ble brukt før Båtregisteret ble etablert, samtidig med at ny nummerserie ble tatt i bruk. Nummeret som begynte med E....

Hvordan i huleste finner jeg ut av det opprinnelige reg. nummeret? Jeg kan ikke huske at jeg har sett det noe sted i papirene som fulgte båten. Noen bra forslag?

Fikk for meg at det kunne vært artig og hatt navn og tidspunkt for tidligere eiere på båten. Og videre funnet ut hvor disse bor og derav sett hvor den geografisk har befunnet seg. Ringte derfor Båtregisteret. Der fikk jeg opplyst 2 eiere som har vært i den tiden Båtregisteret har eksistert. Problemet er at de har ikke lagt inn på data historikken som var før registeret ble etablert. De henviste til nærmeste tollsted hvor båten hadde vært registert før Båtregisteret ble etablert. Ringte derfor et lokalt tollsted og forhørte meg. Der stoppet det fort opp, for de måtte ha det opprinnelige registreringsnummeret som ble brukt før Båtregisteret ble etablert, samtidig med at ny nummerserie ble tatt i bruk. Nummeret som begynte med E....

Hvordan i huleste finner jeg ut av det opprinnelige reg. nummeret? Jeg kan ikke huske at jeg har sett det noe sted i papirene som fulgte båten. Noen bra forslag?

Ingen forslag for øyeblikket desverre!

Men det jeg skulle nevne er at man nødvendigvis ikke får hele historikken, fordi at det kan ha vært en del eiere imellom som ikke har registrert båten.

Dette skjedde da jeg skulle spore opp eieren  på den båten som ligger under vann i Holmestrand.

Sendte mail til SBR og fikk navn på eier, ringte til han selvfølgelig. Men han hadde solgt, men han hadde navnet på den han hadde solgt til.

Så da ringte jeg han, men han hadde også solgt båten videre. Så fikk jeg tak i siste eier som skulle ha for høy pris :nonod:

Altså det kan finnes huller i historien, men her hadde jeg flaks med eierhistorikken i og med at selgere hadde tatt vare på navnet til kjøper.

Ble du noe klokere :lol:

Ble du noe klokere

Mja... Nei, forutsetningen er selvsagt at båten har vært registrert. Eventuelt å spore det manuelt ved å ringe alle som har vært i befatning med båten. Jeg har den muligheten jeg også, men det hadde vært rasende enkelt og fått det via et tollsted, hvis jeg bare hadde hatt det :lol: reg. nummeret :nonod:

Hei,

Så vidt jeg vet, var det politiet, event. lensmannen,  som førte de lokale småbåtregistrene før lystbåtregisteret ble opprettet. Er du heldig og politi/lensmann ikke har makulert registeret sitt, kan du få dine opplysninger der forutsatt at du vet hvilket politidistrikt båteieren bodde i.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...