Ingar Startet 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2004 Hei alle! Siden det er tomt for vimpler vurderer vi å kjøpe inn noen båtbøker som kan brukes som premie ved passende anledinger. Så da er spørsmålet, hvilken bok er best? Først mottar vi forslag i denne tråden, så starter avstemningen etterpå. Det er max 20 valgmuligheter i en poll så jeg kan ikke love at alle forslag kommer med. Ønsker i første rekke forslag på bøker som er av generell natur, men også bøker som er direkte motor/seil relaterte. Da kan vi evnt. kjøpe inn vinneren i begge disse kategorier. (Takk til Batdilla for ideen til dette) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Båteierboka er fin. Utgitt av Norsk maritimt forlag AS Denne boka kan jeg lese om igjen og om igjen. Artig lesing for de fleste! Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Tja, de forskjellige bindene i "Den norske los" er fine og nyttige bøker. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Batdilla Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Den strøm ombord boka... Husker ikke tittelen . Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Har sikkert en halv meter med bøker i tillegg til magasiner. En bok som peker seg ut er 'Håndbok i seiling' i Egmont-forlag på 320 sider og som dekker alt inkl førstehjelp, klær you-name-it. Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Og beveger vi oss litt over på den "litterære" siden ble det utgitt for noen år siden en bok som heter "Styrbord ingen hindring". Anbefales på det varmeste! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Vet ikke om denne er å få tak i lenger men jeg kunne tenkt meg: Norges Sjøatlas - fra svenskegrensen til Sognefjorden Utgitt på Nautisk Forlag ISBN 82-90335-02-4 Har en utgave av denne fra 1987 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Jeg undersøkte men dette sjøatlaset et utgått. Ikke i handel mer.Desverre Det er en i plast med mye opplysninger som kan ligge frammme som et oppslagsverk. Tåler vann Her er den jeg tenkte på Skipperboka 248,- Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Synd at den har utgått, for den er det beste sjøatlaset jeg har sett så langt (og jeg har sett en del). Fant den i båten til en kamerat, og han hadde kjøpt den på et antikvariat. Boka har skinnperm med gullbokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 For dem som vil prøve seg på seiling har vi denne: http://www.dedekam.com/seiltrim.html Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 En meget god ide å bruke bøker mens vi venter på vimpelen,Ingar! Sikkert mange gode alternativer å finne. Både Båteierboka fra Norsk Maritimt Forlag og " Strøm ombord" fra El-forlaget er gode og nyttige bøker og kan anbefales. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Syvert Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Den strøm ombord boka... Husker ikke tittelen .Heisan Batdilla Boken heter faktisk "Strøm om bord". Den utgis av NELFO i samarbeid med KNBF og kan bestilles hos oss. Vi har også et utmerket tilbud på maritim skjønnlitteratur fra Flyt Forlag og maritime lærebøker fra Damms Forlag. Ta en titt på www.knbf.no Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Gunga Din Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Hej på er ! Var ute o letade i 'biblioteket' (har några hyllmeter med båtböcker ) skj ju att jag måste plocka fram litt norsk litteratur, fann desse her er några jeg fann Ragnar Kvam Jr; Oppbrudd og Havet har meg nå Jon Winge; Ström ombord Jan E Holvik; Langtur, en praktisk bok for seilere sen fann jag ju en engelsk bok som er litt av en klassiker för seglare K Adlard Coles, Hårt väder til havs Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TMe Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Hva med en bok om tauverk og knop ? Her finnes mange i denne kategorien. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Denne er bra synes jeg: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=books&n=507846 Om den kanskje ikke er så kul som premiebok synes jeg den er vel verdt å kjøpe for egen del! Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 Tipser gjerne om en god bok, skrevet av Erik Torjusen, "En saga i blått". Om en joromseiling, men ikke helt som alle andre reiseskildringer. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 Følg med i lokalpressen nå for det er store forandringer i bibliotekene. Pga nedleggelse av biblioteker selges mye bøker nå for kr 10 pr stk,- Jeg var heldig å fikk plukke til meg 23 bøker fra hylla med maritim litteratur. Sitér dette innlegget Link to post
glad Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 En bok som peker seg ut er 'Håndbok i seiling' i Egmont-forlag på 320 sider og som dekker alt inkl førstehjelp, klær you-name-it. Enig! Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 Flyt forlag har en rekke interessante bøker bl.a.: Kakerlakkenes død På liv og død Hard seilas Seilasen med Teddy Første mann rundt Frivillig skibbrudden Henry Larsen Vågsom seilas Jorden rundt med Ho-Ho Nordvestpassasjen Rundø sjekk: http://www.mamut.com/flytforlag Sitér dette innlegget TMS Link to post
Brumle Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 Forlis av Alf R Jacobsen kjempe spennende bok om mange uopklarte forlis. Eller er det et par flotte bøker om Berserk. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_H Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Boka til Odd Børretzen "Gleden ved å ha båt" er en bok til glede og nytte. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Jeg fikk en flott bok til farsdagen. Båtfolkets Årbok 2005. Den tar for seg det meste, med unntak av tekniske temaer. Anbefales varmt til "folk i båt", men jeg tror også de mer erfarne vil ha nytte av denne. Det er den type bok du har liggende som oppslagsverk ombord. Trond M. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.