Jump to content

Risør trebåtfestival 2008

vikers

Recommended Posts

Da er sesongen egentlig litt igang for min del. Har meldt meg på trebåtfestivalen i år også, og gleder meg til 31.07 - 03.08 i år. Fjorårets festival var fantastisk gøy, og utrolig mange fine båter å se.

Er det mange av oss her på "plassen" som skal nedover, så burde vi kanskje arrangere et treff i Risør? Både for deltakere og besøkende...jeg så ingen vimpler ifjor (hadde ikke selv heller, men skal kjøpe en i år). Om det er mange av oss som skal delta så hadde det vært morro å ha et "Baatplassen.no"-bord på fyret åpningskvelden!

Flere som skal nedover?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

"Er det mange av oss her på "plassen" som skal nedover, så burde vi kanskje arrangere et treff i Risør?"

Ja, det hadde vært artig.

"Både for deltakere og besøkende...jeg så ingen vimpler ifjor!"

Var der i fjor, dog uten vimpel. Som besøkende. Lite å stille ut den gamel Baylineren etter tror jeg! :)

"Om det er mange av oss som skal delta så hadde det vært morro å ha et "Baatplassen.no"-bord på fyret åpningskvelden!"

Ja, god ide. Det må vi prøve å få til!

Jeg regner med at vi deltar med egen båt iår, litt avhengig av hvordan "krapylet" på litt over 1 (i begynnelsen av aug.) tar forseseongen. Evt. blir det vel muligens med bil (som ifjor). Vet at Majali har vært med dels som tilskuer, dels som deltaker. Regner vel med at han ska nedover en tur i år også, men det kommenterer han sikkert selv.

Er vel egentlig ingen vilkår utover 3båt, men vet at "ikke møblene" gjerne har blitt plassert litt utenfor "den indre krets". Muligens at det er i ferd m å skje en endring, siden CMB båtene var flyttet til innsiden av stenmoloen ifjor. Båten vår er ikke noe møbel, men bruksbåt og vi lå iallefall utenfor i forfjor. Vi vurderer evt også mat og trebåtfestivalen i Halden siste helgen i Juni frister litt, men vi får se hva ferien bringer.

Trygve

• 4 uker senere...

Den tradisjonen brytes ikke etter 16 år!!!

Gleder meg lik emy som før.

Majali er solgt :cryin, men han er en serdeles hyggelig fyr og muligheten for at jeg får møte Majali i Risør igjen i år, er absolutt tl stede!! :cheers:

Så i år starter jeg opp hjemmet mitt (MY-Casa) og fortøyer sansynligvis ute ved fiskemottaket..

Gleder meg til se flere vimpler i år :smiley:

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...