t&k Startet 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2008 og ta av preseningen? Gleder oss så mye til å begynne og til å slippe bekymringer om vær og vind. Hvor mye tåler båten og kalesjen før det blir jordslag? Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Hei. Begynner og skrape ned bunnen på båten i påsken, en jobb jeg ikke ser fram til, men resultatet gleder jeg meg til Håper det ikke er vinter i Oslo når påsken kommer, da den er historisk tidlig i år...! Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Rett etter påsken her tenker jeg! Har masse prosjekter... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
lundberg Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Jag tog upp båten o starta vårputsen i går Sitér dette innlegget Det är bara idioten som anser sig fullärd. Var det en klok man som sa en gång. Må jag aldrig bli idiot!!!!! Link to post
Salt Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Vår vårpuss starter nok snart. Skrape ned det blanke øverste bordet på hver side, olje og olje og olje og olje. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Omlag 25. oktober, eller dagen etter opptak startet vårpussen for vår del. Begynner å se enden på det nå Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Hei. Jeg er litt redd for å starte for tidlig. Med kalesjebåt er det ikke noe moro med lassevis av tung våt snø på vårparten. Jeg skal uansett være klar til 1. uke av april da jeg har bestilt sjøsetting! Men jeg tenker og planlegger selvfølgelig. I dag koblet jeg opp en intervalbryter til vindusviskerne, så den delen er klar til å installeres i båten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nimbuster Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 (redigert) Jeg har jo bestilt sjøsetting til påsken, men er jo svært spent på om det lar seg gjøre. Håper på det, og....båten, den skal stå ferdig klargjort til den tid! Litt optimistisk kanskje, men likevel........ser jo at mange legger kursen til Koster i påsken.......mulig vi også gjør det. Dersom ikke isen ligger i Son, tror jeg på sjøsetting. Med opptak 04.11 og sjøsetting 12.03 blir jo landligget denne vinteren det korteste noensinne for vår del. Ikke tvil om at det skyldes nyinnkjøpt Spirit 360 til påsken i fjor. Redigert 15.Februar.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Har ikke pakket den inn, ser i glasskulen at det ikke skal snø. Meldt 10 grader til uken. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
"Mathilde" Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Regner med at jeg tar av presenningen i begynnelsen av april. Sjøsetting kommer til å skje noe senere i år enn vanlig. Har mange andre jern i ilden denne våren. Merkelig prioritering vil nok de fleste av dere si ............ Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Vi gjorde siste vinterforbredelsene i forgje uke, henger ca 4 måneder etter dere andre her i akershus (som tar båten på land). Begyner vel med båt pussen om noen uker, eller kansje noen måneder, men tentamner og eksamner kommer først. kanskje påsken? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Anders Panders Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Startet rett etter nyttår jeg. Har presenning over båten og en lampe på sikkert et par tusen watt som fort gir 10 grader under duken og en liten ovn på bare noen hundre watt som frostvakt om natta. Slipt ned og lakkert en del treverk, nå skal det inn nye tepper/skrogtrekk, ferskvannstank og stereoanlegg. Båten skal i år som i fjor på vannet rundt påske. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Hei. Først til fjell påske. Etter påske jeg begynner maler bunn og polar. Sjøsettingen første uke av april. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Pajanka 2g Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 E bynnt me pussen jeg :D Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Jeg har også begynt, og siden jeg har endel å gjøre innvendig, så er det ganske digg å ha presseningene på og kunne få opp litt varme inni der. God høyde og godt med lys, god musikk og litt snacks og drikke, så løper tiden fort.. Pressenningen ryker av i april, skal sjøsettes i slutten av april tenker jeg.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 når båten amkommer ålesund! Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 15.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2008 Vår puss? det går ikke når man er ute hele året. da heter det båtpuss Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
bao Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Jeg er litt redd for å starte for tidlig. Med kalesjebåt er det ikke noe moro med lassevis av tung våt snø på vårparten. Som Lars H. skriver så er det dette med snøen, men planen er påske. Men det begynner å klø i fingrene nå som vi har så fint vær. Litt kulde om natta og varmegrader om dagen. Rene vårværet jo. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Regner med å vaske båten skikkelig utvendig før Kosterturen om det blir nok med varmegrader (Er halvannet år siden sist), tar vel opp båten i en uke mai for diverse små pjusk tenker jeg.... en polering kan muligens bli aktuelt om det er nødvendig og litt bunnstoff om noe er slitt bort.. sink skifte på drev... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Trond Aasvoll Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Jeg gjør som Sydvesten, tar opp båten en uke i Mai når alt har roet seg. Søndag drar jeg på seiltur igjen. Vist fin temperatur, kanskje svenske kysten. Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
sodne Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Omlag 25. oktober, eller dagen etter opptak startet vårpussen for vår del. Begynner å se enden på det nå ditto Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
roaldbj Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 April og mai er fine vår-puss måneder for meg. Ett av de største prosjektene er å heve vannlinja ca 8 cm i år. Da blir det først å fjerne gammel pyntelinje, pusse lett, prime og legge på bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 I fjor var båten klar 6. mars. I år blir det nok april. Brakk beinet og får 6 uker med krykker før jeg kan tenke på å komme meg ombord igjen. Dermed blir det sjøsetting 19. april. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Øya Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 I år blir det ingen båtpuss. Desverre egentlig, da vi vanligvis har Båten i hagen og koser oss i vårsola med å gnikke å gni. Den nye Båten blir nå klargjort på Scand da den skal brukes på Lillestrøm - håper de sørger for å gjøre en god jobb. Men i midten av April skal den på sjøen. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Pajanka 2g Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Min står inne så :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.