Jump to content

Når skal dere begynne med vårpuss

t&k

Recommended Posts

Omlag 25. oktober, eller dagen etter opptak startet vårpussen for vår del. Begynner å se enden på det nå

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei.

Jeg er litt redd for å starte for tidlig. Med kalesjebåt er det ikke noe moro med lassevis av tung våt snø på vårparten. Jeg skal uansett være klar til 1. uke av april da jeg har bestilt sjøsetting! Men jeg tenker og planlegger selvfølgelig. I dag koblet jeg opp en intervalbryter til vindusviskerne, så den delen er klar til å installeres i båten.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har jo bestilt sjøsetting til påsken, men er jo svært spent på om det lar seg gjøre. Håper på det, og....båten, den skal stå ferdig klargjort til den tid!

Litt optimistisk kanskje, men likevel........ser jo at mange legger kursen til Koster i påsken.......mulig vi også gjør det. Dersom ikke isen ligger i Son, tror jeg på sjøsetting. Med opptak 04.11 og sjøsetting 12.03 blir jo landligget denne vinteren det korteste noensinne for vår del. Ikke tvil om at det skyldes nyinnkjøpt Spirit 360 til påsken i fjor.

Redigert av nimbuster (see edit history)

Vi gjorde siste vinterforbredelsene i forgje uke, henger ca 4 måneder etter dere andre her i akershus (som tar båten på land). Begyner vel med båt pussen om noen uker, eller kansje noen måneder, men tentamner og eksamner kommer først. kanskje påsken?

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Startet rett etter nyttår jeg. Har presenning over båten og en lampe på sikkert et par tusen watt som fort gir 10 grader under duken og en liten ovn på bare noen hundre watt som frostvakt om natta.

Slipt ned og lakkert en del treverk, nå skal det inn nye tepper/skrogtrekk, ferskvannstank og stereoanlegg. Båten skal i år som i fjor på vannet rundt påske.

Jeg har også begynt, og siden jeg har endel å gjøre innvendig, så er det ganske digg å ha presseningene på og kunne få opp litt varme inni der. God høyde og godt med lys, god musikk og litt snacks og drikke, så løper tiden fort..

Pressenningen ryker av i april, skal sjøsettes i slutten av april tenker jeg..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Regner med å vaske båten skikkelig utvendig før Kosterturen om det blir nok med varmegrader (Er halvannet år siden sist), tar vel opp båten i en uke mai for diverse små pjusk tenker jeg.... en polering kan muligens bli aktuelt om det er nødvendig og litt bunnstoff om noe er slitt bort.. sink skifte på drev...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg gjør som Sydvesten, tar opp båten en uke i Mai når alt har roet seg.

Søndag drar jeg på seiltur igjen.

Vist fin temperatur, kanskje svenske kysten.

:sailing:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

I år blir det ingen båtpuss. Desverre egentlig, da vi vanligvis har Båten i hagen og koser oss i vårsola med å gnikke å gni. Den nye Båten blir nå klargjort på Scand da den skal brukes på Lillestrøm - håper de sørger for å gjøre en god jobb. Men i midten av April skal den på sjøen.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...