Jump to content

Når skal dere begynne med vårpuss

t&k

Recommended Posts

Astor og Nor-west - ja, dere gikk jo et par-tre timer før meg. Det hadde vel knapt begynt å regne da dere gikk, eller? Men det er snodige greier. Vi har jo også en isolert båt og vi gikk med skyvedøra åpen ut til akterdekk. Prøvde også gjennomtrekk.

Tipset med Zalo er vel verd å prøve. Regner med at det er snakk om å ha en bare noe fuktig klut slik at det blir en tynn, tynn hinne?

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

... Når det er riktig ille, som sist søndag med sprutende regnvær og nesten null grader, klarte defrosteren rett og slett ikke å ta all duggen på frontrutene....

Vi gikk vel fra Hankø omtrent samtidig med at dere gikk fra Horten ter-av. Antar at dere var nettop ankommet Kambo da vi traff dere. Vi hadde ingen duggproblemer den dagen. Vi hadde dog kjørt Dieselvarmeren hele formiddagen ....

Vi gikk vel fra Hankø omtrent samtidig med at dere gikk fra Horten ter-av. Antar at dere var nettop ankommet Kambo da vi traff dere. Vi hadde ingen duggproblemer den dagen. Vi hadde dog kjørt Dieselvarmeren hele formiddagen ....

Takk for sist, Trond. Jo, jeg så jo at du ikke hadde dugg i din flotte nye skute. :cheers: Vi hadde ikke kjørt varmeren på en stund. Mulig det ligger noe der. (Jeg får gå til innkjøp av en antidugg-spray for sikkerhets skyld, tror jeg) :yesnod:

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Endelig kan jeg få gjort de siste jobbene før sjøsetting. Har hatt bilen på verksted en uke (gåen toppakning og minus 13000,- i lommeboken), men nå er den fikset. Så imorgen blir det hardvoks nedenfor dollboardet, og vask og polering over dollboard. Skulle egentlig hatt sjøsetting i forrige uke, så får avtale med Sverre i havnen at han kommer med trucken i løpet av uken.

Lars H.

Hei Lars h.

Var der igår, sverre jobber bryggplass juster og rettet opp bredde osv.... og din plass er ikke bryggeplass ennå. tror det blir ferdig denne uke?

Min båt skal til sjøsetting tirsdag neste uke. Begynner polar og maler bunn løpet ferdig av innen helga.

At-le forumvimpel_anima.gif

Dersom været blir litt triveliger imorgen enn i dag, blir det nok et tur til havnen da. Nå er alt klart fra dollboardet og ned, og jeg synes det ble bra. Når en kan speile seg i den blå linjen er det vel OK. Har fremdeles vasking på overbygget igjen, og det er det jeg har tenkt å ta imorgen.

blankt2.jpgspeilbilde2.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ahh, i dag røyk burka'en. :-)

09042008554.jpg

Tipper den settes på vann om et par uker til tenker jeg..

Opphavet sin båt kom seg på vann i dag, og da ble det første båttur på oss (dvs fra der den ble heist ned i vannet og bort til plassen sin hehe).. :sailing:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Når en kan speile seg i den blå linjen er det vel OK.

Ikke noen tvil om dette, rett og slett bra... meget bra.. skulle nesten tro det var en ny båt.. hva er hemmeligheten bak dette?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Burkaen røyk på lørdag, likedan stativet. I dag var det impellerskifte (si meg hvorfor bruker ikke Volvo de geniale impellerne med skrue i midten på D6?? - Det var et helsikke å få ut den lange impelleren). Rengjøring og voksing ble gjort i høst og nå er det bare rengjøring, påsetting av drev så er vi klare for havet! :yesnod:

Ikke noen tvil om dette, rett og slett bra... meget bra.. skulle nesten tro det var en ny båt.. hva er hemmeligheten bak dette?

He, he, - godt stell i 20 år? I år var stripen spesielt stygg og falmet, fikk ikke en gang vasket båten da jeg tok den i land i høst. Så etter Zalovask, litt Jiff og Aceton på tjæreflekker, gnei jeg på TCnano, ventet til det var tørt og håndpusset. Men jeg var ikke fornøyd så langt. Så jeg mailet min kontakt hos TCnano, Terje, og fikk dette svaret:

Prøv følgende for å hente opp igjen farge:

Poler mens produktet er vått, enten for hånd eller maskin med svamp-puter. Ta et felt først og tørk vekk umiddelbart. Da vil du se om blåfargen kommer frem igjen. Slipeeffekten er så kraftig i produktet, at om du sammenligner med de de groveste rubbingene så oppnås det samme, bortsett fra fjerning av dypere riper.

Om det blir bra, så stryk et tynt nytt lag på flaten og la tørke ca 10 min. Tørk så vekk.

Så jeg gøyv løs med eksentersliper med påmontert hvit svamp og gjorde som han skrev. "And that's it!"

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå er alt klart for sjøsetting tirsdag til uken. Håper på helgetur påfølgende helg dersom det ikke blåser hatter og høy.

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...