Jump to content

Kjøp av Zodiac Pro Open 550

hcn

Recommended Posts

Hei, jeg planlegger kjøp av en Zodiac Pro Open 550. Planen min er å kjøpe Båt og motor seperat. Og montere dette selv.. Motoren er en Evinrude 115 E-tec.

Er det noen her som har erfaring med å montere en slik motor på denne båten? Er det noe spes man må passe på? Er dette noe man kan lett gjøre selv. eller bør man få forhandler til å gjøre dette?

Også lurer jeg på om det er noen som eier eller har eid en slik båt. og hvilke erfaringer de har med disse. sjø egenskaper osv...

• 1 måned senere...

Har en Bombard Explorer DB 550 med 90/hk E-tec. Denne er identisk med Zodiac Pro 550 - de har samme skrog. Tror Pro Open også har i bunn og grunn samme skrog men den er mer utstyrt.

Båten er litt liten til å være komfortablel i krapp sjø. Jeg vil også si at 115hk er litt i overkant selv om den er godkjent for det. Jeg tror 90hk vil være ideel. Den er også lettere og vil gi bedre balanse.

Når det gjelder moneringen fikk jeg det gjort "gratis" ved kjøp selv om jeg fikk 10% rabatt på hele pakka. Tror ikke motormonteringen alene tar så lang tid eller koster så mye til at det ikke er verdt å la det bli gjort av en fagmann.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...