DWC Startet 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 18.Februar.2008 Hei Er det noen som har montert hekktruster på båt med ett drev med godt resultat eller hørt om noen som har gjordt det Mvh DWC Sitér dette innlegget Link to post
Laguna Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Jeg har montert hekkthruster på min båt med drev. Det er stor forskjell på hvor stor kraft som thrusteren gir, ideelt sett burde jeg hatt en thruster på hver side av drevet. Til siden hvor den virker best er det som om drevet ikke er der (sammenlignet med hekkthruster på båt med fast aksel). Til siden hvor effekten er minst er det mer støy (kavitasjon) enn kraft. Sjekket på forhånd med Sleipner, og de ville ikke anbefale hekkthruster på min båt. Så lenge jeg vet at kraften er best til den den ene siden, legger jeg til med denne siden hvis det er mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Vet jeg har sett noe om et trustersystem drevet av vannjett, med en dyse i hver retning. Kansje det kunne vere noe og tenke på. Lurer på om det er en av de senere båtmagasinet jeg har sett det. Sikkert andre som kan utfylle mer. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
horg Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28543 Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 (redigert) Vannjett-thrustere er thrustere som til stadig dukker opp og forsvinner igjen. Gjengangeren er dårlig effektivitet på et slikt system. Når det gjelder hekkthruster for drev, så setter det litt begrensinger ang. antall drev og plassering. Har du 2 drev, så er ikke dette noe problem. Sleipner Motor kommer snart med en modell (i år) som skal lette installasjonen, og da sepesielt i forhold til drev. Dette er en thruster som i sin helhet ligger utenpå skroget i en vanntett kapsling. Kun kabler går gjennom skroget og inn. Det forenkler installasjonen vesentlig i forhold til tidligere modeller hvor man måtte ha en tunnell på akterspeilet, og så ha en motor inn gjennom skroget. Redigert 19.Februar.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.