Jump to content

Rengjøring av tank etter dieseldyr

Eghalvo

Recommended Posts

For den vanlige mann i gaten kan vi korte det hele ned til... " Null vann, null problemer"

Dette har SF også skrevet og det er helt riktig.

Hilsen maskinsten som faktisk har peil på dette og har kjempet noen kamper mot disse krypene.

Det er så godt at vi har slike "Fagfolk" med oss her på forumet......

Siden du har sånn "peil" på problematikken,så overlates herved den faglige delen til deg :cheers:

I utgangspunktet er jeg imot all tilsetning inntil det er bevist et behov og en virkning av produktet. Derfor er jeg også skeptisk til produkter som ikke inngående forklarer hvordan det virker mer i detalj.

Jeg fant selvfølgelig ikke pressemeldingen jeg lette etter, men fant en link til denne siden. Her ser det ut for meg som om de har greie på hva de snakker om, for det stemmer litt med det som jeg har skrevet i de forrige innleggene mine.

Dere får selv vurdere verdien av informasjonen, og om det er samme familie bakterier som også skaper noen av korrosjonsproblemene som da jeg jobber med.

Så vil jeg oppfordre til å ikke være så påståelig, for alle kan jo ha litt rett hvis vi legger godviljen til.

http://www.morison.com.au/contamination.htm

Eneste måte å bli kvitt dieseldyr er å drenere tanken helt. Jeg mener det ikke er behov for rengjøring om du er sikker på at tanken er helt tom etter drenering. Bytt alle filter og fyll tanken helt opp. Sørg for ikke å la båten ligge med under halv tank for lenge. Det er normalt kondens dieseldyret liker.. Fyller du på tvilsomme steder kan du naturligvis få det inn med morsmelka.. :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...