Jump to content

Aquador/Bella  - erfaringer

Bitteliten

Recommended Posts

Hei,

Jeg har lest noen tester av Aquador båter (lagd i Finland av Bella (?)). I testene får båtene ganske mye pepper for sviktende kvalitet - og det er ganske alvorlige ting testene påpeker også - bl.a. sprekker i skrog pga feilstøp etc.

Jeg synes båtene er lekre - spesielt Aquador 32 er fin synes jeg.

Er det noen her som har erfaring med disse båtene?

Løfter litt opp jeg - er det ingen som kjenner disse båtene? De er produsert av Bella

• 2 år senere...

Hei

Bella har produsert solide båter i en rekke år, men etter at eieren av Bella, Flipper mm har kjøpt Aquador og innlemmet den i "Konsernet" så er denne også blitt Finsk.

Var og befarte en Aquadoe for noen år siden, så jeg skjønner hva medlemmene her på Båtplassen mener med sviktende kvalitet. :confused:

Dagens Aquadoe tror jeg er like bra som sine Finske søstre.

Det viser seg at det er Flipper som kommer til korte. Ikke med dårlig kvalitet, men med litt dårligere løsninger enn Aquador.

:cool:

Jeg synes Aquador har fine båter - med en klar innretning mot familievennlighet

Noen løsninger er enkle, som feks at de bruker beiset treverk i interiøret, at de avslutter enkelte støpte innredningsmoduler med topcoat i stedet for å liste inn kantene på modulene. Dessuten har båtene mange nivåer på dørken . Naturligvis for å maksimere innvendig volum. Mest smak og behag.

Motortilgang virker også lite prioritert i enkelte av båtene - har sett en 23DC med KAD 32 motor der neppe mer enn en syltynn "Small Bill" hadde kommet til for å skifte reimer.

26DC er veldig bred til å være 26 fot. Tror max bredde er 3 meter. Det gir et veldig stort innvendig volum.

28C har en fiffig løsning med kabin under dørken. De utdragbare benkene blir litt for mye "legobåt" for meg - men mange liker disse løsningene godt.

32C synes jeg er trang overalt. Den er etter min mening 2-3 fot for kort til å bli bra som lukket båt. Akterdekket er litt lite, kabinen er litt trang og under dekk er sengene akkurat litt for små synes jeg. Den båten planer på kjølen i over 25 knop, så største motoralternativ som gir maks fart på 30 knop er antakelig unødvendig.

Aquador er som det er skrevet her en del av Bella Boats OY - som nå er nesten 100% eid av Brunswick konsernet som eier Mercruiser/Mercury.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...