Bitteliten Startet 27.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2004 Hei, Jeg har lest noen tester av Aquador båter (lagd i Finland av Bella (?)). I testene får båtene ganske mye pepper for sviktende kvalitet - og det er ganske alvorlige ting testene påpeker også - bl.a. sprekker i skrog pga feilstøp etc. Jeg synes båtene er lekre - spesielt Aquador 32 er fin synes jeg. Er det noen her som har erfaring med disse båtene? Løfter litt opp jeg - er det ingen som kjenner disse båtene? De er produsert av Bella Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Hei. Erfaringer Bella 850? God eller dårlig skrog?? At-le Sitér dette innlegget Link to post
c-marime tendy 11 Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Jeg kjenner noen med en 2003 aquador 23wa den var utrolig strøken og de har ikke klaget på den Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Hei aquador har for bedret seg en god del de siste årene,en tideligere modeller som be bygget i irland er ikke akkurat topp kvalitet.Solgte dem for noen år siden og har hatt en del problemer med dem.ellers er det en ok båt.med en del smarte løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 kjenner en i havna som har en Bella 850, utrolig fin båt! Har inntrykk av at han er stor fornøyd med den! Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Hei Bella har produsert solide båter i en rekke år, men etter at eieren av Bella, Flipper mm har kjøpt Aquador og innlemmet den i "Konsernet" så er denne også blitt Finsk. Var og befarte en Aquadoe for noen år siden, så jeg skjønner hva medlemmene her på Båtplassen mener med sviktende kvalitet. Dagens Aquadoe tror jeg er like bra som sine Finske søstre. Det viser seg at det er Flipper som kommer til korte. Ikke med dårlig kvalitet, men med litt dårligere løsninger enn Aquador. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Jeg synes Aquador har fine båter - med en klar innretning mot familievennlighet Noen løsninger er enkle, som feks at de bruker beiset treverk i interiøret, at de avslutter enkelte støpte innredningsmoduler med topcoat i stedet for å liste inn kantene på modulene. Dessuten har båtene mange nivåer på dørken . Naturligvis for å maksimere innvendig volum. Mest smak og behag. Motortilgang virker også lite prioritert i enkelte av båtene - har sett en 23DC med KAD 32 motor der neppe mer enn en syltynn "Small Bill" hadde kommet til for å skifte reimer. 26DC er veldig bred til å være 26 fot. Tror max bredde er 3 meter. Det gir et veldig stort innvendig volum. 28C har en fiffig løsning med kabin under dørken. De utdragbare benkene blir litt for mye "legobåt" for meg - men mange liker disse løsningene godt. 32C synes jeg er trang overalt. Den er etter min mening 2-3 fot for kort til å bli bra som lukket båt. Akterdekket er litt lite, kabinen er litt trang og under dekk er sengene akkurat litt for små synes jeg. Den båten planer på kjølen i over 25 knop, så største motoralternativ som gir maks fart på 30 knop er antakelig unødvendig. Aquador er som det er skrevet her en del av Bella Boats OY - som nå er nesten 100% eid av Brunswick konsernet som eier Mercruiser/Mercury. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.