Thomas Nidelv 24 Startet 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Februar.2008 (redigert) Hei, Dette fulgte med båten når jeg kjøpte den ifjor sommer Er dette brukende, overhalbart ? Er det lampeolje som skal brukes og hvor helles den i tilfelle på ? Wallas 1800B, det ligger vel en bruksanvisning på nett, men ser det ut som orginalt oppsett ? Thomas Redigert 19.Februar.2008 av Thomas Nidelv 24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
la plancha Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 kokeapparatet ser ut som et origo apparat det går på rødsprit og i de gamle er det er et lite hull inni åpningen som du må sette en treft og helle inn rødsprit se www.telmo.no Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Tja, kabelen fra Gråtass er kansje i tynneste laget. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Thomas Nidelv 24 Svart 19.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 la plancha, Hva er en treft ? 10ta9c, Det er faktisk et lastebånd for å taue guttevalpen... For liten til å tråkke selv :-) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Den der nederste hadde jeg for et par båter siden. Samme kontrollpanel som jeg hadde. Funket for så vidt greit nok men var litt vanskelig å tenne av og til. Ringte Wallas en gang for å få et tips men de visste ikke om at der fantes en slik boks som det en gang... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
la plancha Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 vel det heter treft på sørlands dialekt men det er en liten trakt Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Kjøpte ett Origo rødsprit apparat på Maritim i 98 tror jeg det var. Det var billig og fungerte greit. Du heller rødspiten oppi ved hjelp av en treft (Trakt) ja. Deretter er det bare å tenne på. Litt lukt er det nok, men ikke mye. Det fungerte greit for oss den gangen. (Og for lommeboken også) Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Mouche Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Hvis man bytter ut rødspriten med "Fin Fyr" så er det nesten ikke lukt heller! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jawik Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Thomas. Dersom du ikke har anvendt slike kokeapparat tidligere så gjør en test utendørs først og bli kjent med opplegget og hvordan dette virker. Rødsprit o.l. er ikke å spøke med, særlig ikke dersom det kommer under trykk. Ligner faktisk på et Origo. Lykke til med kokingen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
OT-flyktning Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 Dersom du ikke har anvendt slike kokeapparat tidligere så gjør en test utendørs først og bli kjent med opplegget og hvordan dette virker. Rødsprit o.l. er ikke å spøke med, særlig ikke dersom det kommer under trykk. Ligner faktisk på et Origo. Nå er Origo-apparatenes kjennetegn nettopp at brenselet i motsetning til de aller fleste andre apparater IKKE står under trykk. Ellers funker disse apparatene jo stort sett på samme måte som stormkjøkkenet. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 mener å huske at jeg blandet ut rødspriten med 15% vann og at lukten av rødsprit da forsvant Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 mener å huske at jeg blandet ut rødspriten med 15% vann og at lukten av rødsprit da forsvant Har jeg også hørt før, men varmeeffekten forsvinner tilsvarende. Jeg for min del synes ikke at lukten er så forferdelig. Sitér dette innlegget Link to post
dsk Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 (redigert) Har liten erfaring med slike spritbrennere, men brennere med trangia type brennere så har jeg vært med på en del sot-tester Isopropanol soter mest, deretter kommer Rødsprit (arcus), Rødsprit (Biltema), Rødsprit med metanol 10%, rødsprit med 25% metanol (soter ikke). Metanol er som kjent ikke til invortes bruk, så om noe av den berømte metanolspriten skulle dukke opp så må det være bra som brennstoff. Anbefaler vel ikke metanol i innelukket rom. dsk PS hvordan kan jeg justere bildestørrelsen? ds Redigert 20.Februar.2008 av dsk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 PS hvordan kan jeg justere bildestørrelsen?ds Ved å forminske bildet FØR du laster det opp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.