TMS Startet 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2008 Stemingsbilder fra Grebbestad akkurat nå.... Sitér dette innlegget TMS Link to post
Stigt:-) Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Det var jo veldig praktisk at de har gjort det sånn, da kan man jo ta jolla helt inn til systembolaget. Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Jammen meg så ”står” det en svart Peugeot midt i havnebassenget, ja de svenskene finner på mye rart Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Også her i Horten er springfloen gjort seg gjeldene. Vi kunne i kveld ikke fortøye i gestehavna der småbåtene pleier å ligge. Vi måtte legge oss ved en høyere brygge slik at vi slapp å bli våte på labbene. Vi ligger nå fortøyd longside mot "Lovebåt". Her noen bilder fra Horten i ettermiddag: Og denne fant vi på Tofte med noe stramme fortøyninger forrut. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Patnyg Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 (redigert) Litt dårlige mobilkamera bilder, men dette er min båthavn.. bilder tatt i dag 22.02. Solviken Båthavn i Horten.. må nesten ta jolla for å komme ut til båten..:P Godt Jolla kommer til bruk i egen båthavn au da gitt..:P Redigert 22.Februar.2008 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Forsatt høyt vann med endel lavere enn i går, heldigvis. Ingen springflo i gjestehavna i Horten i dag. Vi er en tre -fire tireisende båter her i dag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Seilaren Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Noen som vet hvor høyt det er i forhold til normal vannstand? Hvor stor forskjell er det på flo og fjære på østlandet vanligvis? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
TMS Svart 23.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Noen som vet hvor høyt det er i forhold til normal vannstand? Hvor stor forskjell er det på flo og fjære på østlandet vanligvis? vanligvis er forskjellen ca 30 cm, igår var den ca 110 cm. Sitér dette innlegget TMS Link to post
Øya Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Fikk ikke tatt bilder men den dagen sto bryggen på Nidelv Camping i Arendal under vann. Men det var fortsatt ett sykke igjen til toppnivå. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Arnstein Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Noen som vet hvor høyt det er i forhold til normal vannstand? Ja, det finner du her met.no: Vannstand og her Sjøkartverket: Vannstand - tidevann-flo-fjære Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
MB Keila Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 vanligvis er forskjellen ca 30 cm, igår var den ca 110 cm. I kveld er forskjellen mellom flo og fjære her i området 2,34 meter (Hammerfest). Det er alltid noen som har det verre. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Med det tidevannet kan du jo gå nesten gratis, bare ved å utnytte strømmen? Det er mye vann som skal ut og inn i trange sund og fjorder, og da blir det lett sterke strømmer. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Unormale forhold ja. Gikk meg en tur i dag tidlig, den 24. februar 2008. Temperaturen lå på 13 grader i skyggen kl 1000 på formidagen og i sola var den godt over 20. Disse og flere til traff jeg på på vei til båthavna. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
EILIF 1 Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 det har vert høyvann i drøbak oslofjoren. i går måtte jeg flytte båten min til naboen den 23\24.02.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.