Concorde Startet 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2008 Hei, er det noen som ar erfaring med denne avfukteren? http://www.luna.no/artikkelsok.html?sok=avfukter Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 (redigert) Ruby Dry avfukteren ble beskrevet av flere i denne strengen. Tydeligvis meget fornøyde. Jeg har også en sånn. Den virker utmerket helt ned mot frysepunktet. Redigert 22.Februar.2008 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Jeg kjøpte en absorbsjonsavfukter hos Expert: Delonghi DNC 65 pris 2500. Den fungerer helt perfekt, på tross av at den er italiensk. Satte den på i går RF 54% og 11 grader C. Tømte fem liter vann i dag. Temp. 13 grader og RF 45%. Bare slik at det er alternativer til samme prisen som fungerer ok. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 22.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Takk Hulda, fint å få opplyst flere alternativer Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Vi har brukt en rimelig fra Claes Ohlson i hele vinter, og den har fungert fint hele tiden......tømt mange liter Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Dette er andre vintersesongen jeg bruker Ruby Dry avfukter i båten, som ligger på vannet. Tidligere har jeg benyttet varmeovn og jeg har brukt vanlig avfukter av kompressortype. Erfaring er 100% anbefaling av Ruby Dry. Den står på minste effekt hele tiden. Da varmer den ca 300 watt, og den fryser ikke til en isklump slik som en kompressortype gjør når det blir kaldt. Fuktigheten ligger på 40-50% i hele båten, og etterhvert er det lite vann å tømme ut. Hva dette betyr for sengetøy, bøker og båtklima generellt, sier seg selv! Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 23.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Takk, da er jeg ikke i tvil, absorbsjonavfukter er best i lavere temperaturer Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Jeg har begge deler. Absorbsjonsavfukteren er langt overlegen min Clas O-avfukter. Nå har jeg kjørt min på 'turbo' (som er vinterinstillingen) tre dager. De to første døgnene var vannskuffen full og maskinen stanset. I morges var det 12 grader i båten og RF 32%, vannskuffen var halvfull. Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Hvor får man kjøpt Ruby Dry? finner ingen fohandlere utenom Luna? Sitér dette innlegget kgt Link to post
BMP Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Har brukt denne fra Seatrinic og den fungerer helt perfekt. Luftavfuktere 220V avfukter * Forhindrer fuktighet og dårlig lukt * Strømforsyning 220V/220W * Kondensvann samles i en innebygget beholder eller ledes ut i slange. * Fungerer i rom på opp til 160m3 * Automatisk defroster når temperaturen går under 12 grader. * Et luftfilter samler opp støv Kun kr 2 490.- Sitér dette innlegget Link to post
Knut Roe Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Hvor får man kjøpt Ruby Dry? finner ingen fohandlere utenom Luna? se www.aisin-norge.com Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Har 2 bad og har Ruby Dry på det ene og standard CO-avfukter på det andre badet. Etter å ha kjørt begge siden 2007 kan jeg konstatere at: •Ruby Dry bruker mindre strøm •utvikler mindre varme •avfukter MINST like godt og •STØYER vesentlig mye mindre. Nå kjøper jeg en til! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Og da skulle jeg kjøpe en til... Men hvem selger denne i dag?? Noen som vet?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.