Balder ll Startet 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2008 Hei Skal igang med klargjøring av drevet før påsetting og ser det er bar aluminium flere steder. Har skjønt at det er viktig å lakke aluminium før bunnstoff påføres men hva bruker jeg ? Må jeg kjøpe original VP-lakk eller kan jeg bruke noe billigere f.x. fra Biltema ? Hva bruker dere ? Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Jeg ville ikke brydd meg om pris på det som trengs for å repparere lakkskadene på drevet, men heller konsentrert meg om hvordan det skal gjøres for å få best mulig resultat. Først og fremst så er det viktig at aluminium ikke forurenses under bearbeidelse, og derfor må man unngå enkelte slipemetoder. Deretter gjelder det å bygge opp en diffusjonstett overflatebehandling. Hvis du tar kontakt med noen som leverer produkter til billakkerere, så vil de kunne gi deg korrekt informasjon med relasjon til de produktene de leverer. Sannsynligvis vil de anbefale deg å benytte en tokomponent etsende grunning. Jeg gjorde slik de anbefalte meg, og lakken løsnet aldri der hvor den var repparert, bare der hvor det var original lakk. Jo eldre drevet ble, jo bedre følte jeg det ble. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Balder ll Svart 23.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Takk for det Ole Petter! Skulle gjerne hatt tips på konkrete produkter. Anyone ? Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Balder ll Svart 24.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 HeiSkal igang med klargjøring av drevet før påsetting og ser det er bar aluminium flere steder. Har skjønt at det er viktig å lakke aluminium før bunnstoff påføres men hva bruker jeg ? Må jeg kjøpe original VP-lakk eller kan jeg bruke noe billigere f.x. fra Biltema ? Hva bruker dere ? Mvh Morten Jeg ville ikke brydd meg om pris på det som trengs for å repparere lakkskadene på drevet, men heller konsentrert meg om hvordan det skal gjøres for å få best mulig resultat. Først og fremst så er det viktig at aluminium ikke forurenses under bearbeidelse, og derfor må man unngå enkelte slipemetoder. Deretter gjelder det å bygge opp en diffusjonstett overflatebehandling. Hvis du tar kontakt med noen som leverer produkter til billakkerere, så vil de kunne gi deg korrekt informasjon med relasjon til de produktene de leverer. Sannsynligvis vil de anbefale deg å benytte en tokomponent etsende grunning. Jeg gjorde slik de anbefalte meg, og lakken løsnet aldri der hvor den var repparert, bare der hvor det var original lakk. Jo eldre drevet ble, jo bedre følte jeg det ble. Lykke til. Takk for det Ole Petter!Skulle gjerne hatt tips på konkrete produkter. Anyone ? Mvh Morten Hei Noen som har tips til meg ? Mvh Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Vil du ha en billig løsning eller riktig løsning ? Sitér dette innlegget Link to post
Balder ll Svart 24.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Jeg skulle nok ikke nevnt billig i første innlegg. Jeg er ute etter en god løsning for max beskyttelse av drevet. Har følelsen at det ikke er VP original lakk. Om det i tilleg er prisgunstig skader vel ikke. Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 (redigert) Først så må du slipe / pusse alle steder som det er blank aluminium på drevet . Så må du sparkle opp alle hull og hakke med epoxysparkel slik att drevet blir helt slett , så matter du ned resten av drevet så sprøyter du 3 strøk med Jotun sin antipset som du tynner 40-50 % husk att det må være støvtørt mellom hvert strøk , så til slutt kan du legger på 3 strøk med den fargen du måtte ønsker i polyrutanlakk eller epoxybasert lakk. PS:Ikke bruk Sea-jet sin antipest for denne tetter igjen sprøyta . Denne fremgangmåten har jeg også brukt selv Redigert 25.Februar.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Balder ll Svart 25.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Tusen takk Power, bra svar ! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.