Framtia Startet 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2008 (redigert) Seilmessen.no Dette synes jeg er et spennende initiativ og jeg regner med å stille med egen båt der om det ikke blir salg før den tid. Vet ikke helt hva det vil koste delta. Så får en håpe at det er mange som legger turen innom, at markedet blir opphetet marked og at folk byr over hverandre... Redigert 25.Februar.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 22.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Noen andre som stiller her?. Tror det er bortimot fulltegnet, men de har sikkert plass til flere båter. Det koster kr 1000 å delta, da utarbeider arrangøren prospekt, og kostnaden dekker havne leie fra fredag til søndag. Åpningstider er 11-18 førstkommende lørdag og søndag. Vel møtt ! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Kan da melde tilbake fra et vellykket arrangement med følgende hovedkonklusjoner: Mange flotte nye båter ble vist, flere av forhandlerne indikerte at responsen var god. Ca 10 brukte båter ble vist, og vi som satt der hadde det riktig trivelig til tross for litt variabelt vær. Også for oss var responsen god, og det var motiverende, etter å ha slitt i flere uker med å få respons på en annonse på finn, og se at folk likte båten og indikerte at prisforlangende ikke var helt feil. Undertegnedes og nabobåten (Bavaria 31) ble begge solgt rett i etterkant av messa. Forøvrig hadde vi det veldig hyggelig blant "naboene" på brygga. Jeg vil absolutt anbefale andre å prøve båtsalg gjennom en slik messe, vet at det er planer om en ny til høsten. Redigert 29.April.2008 av ktpriv (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Gratulerer med salg av båten Jeg har stor tro på slike bruktbåtmesser. Fin måte å få markedsført båten sin på Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Jeg har også savnet bruktbåt messer. Hadde ikke "Båter i sjøen" ved Sandvika bruktbåter første året, men så ble det borte de påfølgende ? Det er vel også noen flere bruktbåt messer nedover kysten, men ingen så nære som Son, for min del. Flott initativ. Fikk nesten lyst til å kjøpe og selge selv, men får vel fikse opp og nyte "nybåten" noen år før jeg bytter igjen.. Ellers blir vel familien gæ'ærn igjen, hehe ;-) Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Windy 37....... eller? Har du demontert båten og selger den i deler? Se Overmadrass til Windy 37 selgesDregg med 50 m synketau - ubrukt - selges Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
baatsman Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 (redigert) Har du demontert båten og selger den i deler? Får mer i deler en komplett. Er kanske en svenske på vei inn. Redigert 30.April.2008 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 (redigert) Som en del av miljøfokuset i samfunnet har jeg bestemt å lette båten så mye som mulig (inkl letting av båtfører). Regner med at Natur og Ungdom snart vil oppdage mitt bidrag for en bedre verden for fremtiden CO kvoter er ikke handlet inn - det er jeg prinsippielt i mot. PR messig er Petter Stordalen invitert til en fossefall dusj på badeplatformen. Petter har lovet å bytte ut bensinmotoren i sin AMG MB med dieselmotor slik at vi sammen kan utvikle miljøvennlig drivstoff. Vi var godt i gang med dette med storskalatest på Vestlandet helt til VP fant ut at vår diesel var så fattig på forurensende smøremidler at injecotrene ikke tålte det. At et 30 talls D motorer som gikk til et bedre sted anses som et bagatellmessig tilbakeslag i miljøkampen. Snart har vi motorer som går på en blanding av vann og litt olivenolje (må være extra virgine) Forlenget flaggstang ble anskaffet i fjor slik at vi kan heise et minimalt seil og bruke naturens eget fremdriftsmiddel. Seilet kan ikke være for stort - for vi må i god SV ånd dele godene og vind er et av de få godene som ikke er skattlagt med miljøavgifter ennå (seilere se opp - snart kommer nok Kristin på det også) Mer effektiv baugpropell ble anskaffet i vinter for å spare strøm - da trenger vi mindre forurensende kullkraft fra Tyskland for å lade batteriene som baugpropellen suger strøm ut av. Andre tiltak som er under vurdering er å erstatte bordet i kabinen med to jockeyseter slik at vi kan ha to polske roer under dekk (man stikker da årene ut gjennom vinduene i skrogsiden). Jeg pratet med 3 polakker som offisielt var på ferie i Tyrkia men reelt lå og slipte ned en 40 foter for total understellsbehandling i dag. De sa seg ikke uvillige til oppdraget så lenge det ikke ble formidlet via NAV og ikke VG kjente til det. Eneste miljømessige krav de hadde var å ha ei spøttebøtte ved siden av så de kunne spytte ut alt det sorte bunnstoffstøvet de pustet inn nå mens de slipte ned båten. Gjennom en årrekke på Baatplassen har jeg erfart at Windy er totalt politisk ukorrekt - derfor ..... eller?. Selvom Windy nå går i bresjen og bruker kokt tre (kokt treskalle ?) i stedet for teak er min båt full av teak - sikkert fra Burma. Derfor vurderes det å gjennomføre en KonTiki brenning i protest mot det diktatoriske treslaget ombord på båten min. Dog vil en båtbrenning bety så stort utslipp av CO og andre farlige gasser at kjøp av "god samvittighet kvoter" vil overstige verdien av båten. Derfor er det lagt på is og alternative avskafningsmetoder for å bedre den politske good willen er under vurdering. Redigert 30.April.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.April.2008 Link til dette innlegget Svart 30.April.2008 Bitteliten Leser mellom fingrene at du holder på Selvangivelsen . Som spes fradrag i vår: er følgende tatt med: Friskluft-seilbåteier Timer for befunnet oss i Mosse-regionen(drittlukt, samt psykiske lidelser for syn av uriktig teak Lav rigg, liten sitasje på vinden Tysk teak,(det er sant at Bavaria kommer fra Tyskland ) VP D2-55 som egentlig er en perkins Sterilt innemiljø Og mulig uten kjøl(kolliderte med en torsk forleden) Ellers Bittleliten, leser at du er på nedadgående. For å bistå videre. Møt opp Marin Elektro, F. stad i morgen kl 09.00 for stoffing og polering av båt. Mulig gjør noe skikkelig morsomt også, skifter sinker, drevolje osv. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.