Kalle Well Startet 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2008 Hei! Noen som vet hvor det er mulig å få laget ny kalesje til båten min? (Wellcraft 2150 97-modell) Problemet med denne båten er at omtrent ingen har vært borti disse båtene, og alle jeg har ringt til har ikke mal til denne båten. Har fått pris på over 18.000 kr, og det synes jeg er for drøyt.. Noen som kan hjelpe?:) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Hei og velkommen til forumet! Et lite søk på Wellcraft så dukker det opp en forhandler i Sverige: Thousand Island Mailboxes 505 Stockholm, SE-114 11 Sweden +46 8 642 14 14 robin@jenbo.se Du kan jo også bestille en katalog fra Wellcraft ved å gå inn på Wellcraft.com. Der finner du request catalog, fyll inn og forhåpentligvis så kommer den i posten om en ukes tid? Regner med at prisene på hyllevare i USA vil være langt billigere enn å bestille målsøm her. Lykke til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kalle Well Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Hei:) Har allerede snakket via mail med de i Statene. De kunne ikke hjelpe med noe. Har i tillegg hørt at kalesjene som selges der har en mye dårligere kvalitet enn her i Norge. Men har sendt en mail til Sverige nå, så får høre der:) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 hvis du har den gamle kalesjen. kan du vel levere den med som mal til de som lager kalesjer. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Kalle Well Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Hehe.. Fikk kun med havnepresenning og vil ha kalesje som jeg kan stå under:) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 da blir det værre. har du snakket med jens sagen. kjøpte ny kalesje der i fjor. kjempefornøyd Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Patnyg Svart 26.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Hehe.. Jeg hadde samme problemet som deg.. Jeg har en 16 fots bayliner.. Med havne kalesje.. Jeg snoket også rundt i hele Norge på makere som kunne hatt mal.. Men fant INGEN. Ringte forhandler og han skulle ha 16 000 for det.. Jeg endte med å sette båten hos Per oscar meier ( Hvor den enda står inne) som skulle ha 10 000-, Hvor jeg i tillegg fikk med bowrider trekket og alt jeg måtte ønske..:D Jeg blir nok meget fornøyd. Ring rundt eller send samme mailen til mange kalesje makere, kanskje du finner en mal. Hvis ikke må de ta mal og prisen blir betydelig høyere. Beklageligvis, jeg har vært gjennom samme prosedyre som deg.. Lykke til.. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2008 Snakket med Jens Sagen ja, og de kunne ikke hjlepe... Da ble det MINST like dyrt som den prisen jeg har fått idag. Har sendt mailer og ringt flere. Fikk en pris av en som driver for seg selv, på litt over 16.000, men folk sier at kvalitet varier. Så var dette en enslig mann som drev, så kunne det fort bli dårligere materialer.. Vet ikke jeg.. Har fått flere prisen, og de ligger rundt 18.000, noe jeg synes er ALTFOR dyrt å betale! Alternativet (noen jeg også følger med på) er hvis en tilsvarende båt med kalesje blir solgt på f.eks Finn.no. Da er det bare å finne merket på leverandøren, som alltid står på kalesjen. De har ihvertfall mal.. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Har ein Wellcraft Excel 26 SE som eg kjøpte ny kalesje til. 2 personer i mangen timer var og laget bøyler til meg og laget hele kalesjen i blank plast. Så for dei avgårde for å lage kalesjen. Den kom i posten med en prislapp på 21000,-. Men den er verd kvart øre spør du meg.. http://www.eteka.no/ Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kalle Well Svart 27.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Synes det er vanvittig dyrt! Hadde de hatt en mal, ville kalesjen kostet med mellom 10-12.000 kr. Det er en grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2008 Enten må du finne noen som har mal, eller så må du bruke en som holder til i nærheten av deg. LItt vanskelig å gi tips når du ikke sier hvor du holder til. Det finnes en som lager ganske rimelige kalesjer i Tønsberg sentrum (og sikkert i flere ande byer og tettsteder langs kysten), men maler har han neppe. Det betyr at enten må han til deg eller båten til han. Kjøpte ny kalesje fra Hellyhansen spesialprodukter for to år siden. De hadde mal, jeg betalte ca 15000,- Ser det ikke som urimelig at den fra scratch hadde kostet noen tusenlapper ekstra. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Birchwood 320 Svart 28.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 (redigert) Min blei ekstra dyr PGA 1: 10 glidelåser 2: 10 vinduer 3: Stenger og festebraketter ble laget på plassen båten ligger. Redigert 28.Februar.2008 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kalle Well Svart 28.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2008 Bor i Bergen:) Har vært i kontakt med Helly Hansen, og de kom vel over 20.000 kr hvis jeg ikke husker feil.. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Kalesje til yankeebåt? Da kommer du ikke utenom Leta's TopShop. Jeg betalte under 8000kr for kalesje til Bayliner 2150, med frakt, stenger, toll, ekstra vinduer og alt nødvendig stæsh. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Hydrox Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 I bergen er det vel Zorba, Hauge Produkter, Fritidsøm, Seilmaker Iversen eller han seilmakeren som er mellom laguenen og nestun. en av dem bør vel kunne fixe dette. Hauge skryter jo av at han har mer enn 6000 maler på lur. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 1.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 ModeraTore: Har disse til Wellcraft da? Ser ut som de bare har til Bayliner.. Hydrox: Har fått pris fra Hauge (overkant av 18.00), Seilmaker Iversen (cirka 18.000). Har også kontaktet Fritidssøm , men alle er i området 17-18.ooo kr, pga ingen har mal på disse. Dette er priser SELVOM jeg fraktet båten min på henger til disse. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Har du hørt hva det ville kostet om de hadde mal da? Har du sett i erfaringsdatabasen her inne? Kansje det er noen andre her på BP som har lik din båt. Beste hadde jo vært å kommet i kontakt med noen med lik båt som kunne lånt deg kallesjen. Da kunne du lånt den og fått laget ny etter den. Siste frekkis her er jo å ringe på en båt på finn, lik din selvfølgelig. Du forklarer saken og tilbyr en god flaske konjakk om de kan hjelpe deg med å få laget ny kallesje med deres kallesje som mal. Da vil selvfølgelig kallesjen bli laget lokalt i nærheten av han som evt. skulle være så hyggelig å hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 2.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 Jepp er noe sånt jeg tenker på å gjøre. Med mal, blir prisen på cirka 10-12000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.