Jump to content

Kalesje til Wellcraft

Kalle Well

Recommended Posts

Hei og velkommen til forumet!

Et lite søk på Wellcraft så dukker det opp en forhandler i Sverige:

Thousand Island

Mailboxes 505

Stockholm, SE-114 11

Sweden

+46 8 642 14 14

robin@jenbo.se

Du kan jo også bestille en katalog fra Wellcraft ved å gå inn på Wellcraft.com. Der finner du request catalog, fyll inn og forhåpentligvis så kommer den i posten om en ukes tid? Regner med at prisene på hyllevare i USA vil være langt billigere enn å bestille målsøm her.

Lykke til!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hehe..

Jeg hadde samme problemet som deg.. Jeg har en 16 fots bayliner.. Med havne kalesje..

Jeg snoket også rundt i hele Norge på makere som kunne hatt mal.. Men fant INGEN. Ringte forhandler og han skulle ha 16 000 for det..

Jeg endte med å sette båten hos Per oscar meier ( Hvor den enda står inne) som skulle ha 10 000-, Hvor jeg i tillegg fikk med bowrider trekket og alt jeg måtte ønske..:D Jeg blir nok meget fornøyd. Ring rundt eller send samme mailen til mange kalesje makere, kanskje du finner en mal. Hvis ikke må de ta mal og prisen blir betydelig høyere. Beklageligvis, jeg har vært gjennom samme prosedyre som deg..

Lykke til.. :sailing:

Snakket med Jens Sagen ja, og de kunne ikke hjlepe... Da ble det MINST like dyrt som den prisen jeg har fått idag. Har sendt mailer og ringt flere. Fikk en pris av en som driver for seg selv, på litt over 16.000, men folk sier at kvalitet varier. Så var dette en enslig mann som drev, så kunne det fort bli dårligere materialer.. Vet ikke jeg.. Har fått flere prisen, og de ligger rundt 18.000, noe jeg synes er ALTFOR dyrt å betale!

Alternativet (noen jeg også følger med på) er hvis en tilsvarende båt med kalesje blir solgt på f.eks Finn.no. Da er det bare å finne merket på leverandøren, som alltid står på kalesjen. De har ihvertfall mal..

Har ein Wellcraft Excel 26 SE som eg kjøpte ny kalesje til. 2 personer i mangen timer var og laget bøyler til meg og laget hele kalesjen i blank plast. Så for dei avgårde for å lage kalesjen. Den kom i posten med en prislapp på 21000,-. Men den er verd kvart øre spør du meg..

http://www.eteka.no/

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Enten må du finne noen som har mal, eller så må du bruke en som holder til i nærheten av deg. LItt vanskelig å gi tips når du ikke sier hvor du holder til. Det finnes en som lager ganske rimelige kalesjer i Tønsberg sentrum (og sikkert i flere ande byer og tettsteder langs kysten), men maler har han neppe. Det betyr at enten må han til deg eller båten til han. Kjøpte ny kalesje fra Hellyhansen spesialprodukter for to år siden. De hadde mal, jeg betalte ca 15000,- Ser det ikke som urimelig at den fra scratch hadde kostet noen tusenlapper ekstra.

ModeraTore: Har disse til Wellcraft da? Ser ut som de bare har til Bayliner..

Hydrox: Har fått pris fra Hauge (overkant av 18.00), Seilmaker Iversen (cirka 18.000). Har også kontaktet Fritidssøm , men alle er i området 17-18.ooo kr, pga ingen har mal på disse. Dette er priser SELVOM jeg fraktet båten min på henger til disse.

Har du hørt hva det ville kostet om de hadde mal da?

Har du sett i erfaringsdatabasen her inne? Kansje det er noen andre her på BP som har lik din båt. Beste hadde jo vært å kommet i kontakt med noen med lik båt som kunne lånt deg kallesjen. Da kunne du lånt den og fått laget ny etter den.

Siste frekkis her er jo å ringe på en båt på finn, lik din selvfølgelig. Du forklarer saken og tilbyr en god flaske konjakk om de kan hjelpe deg med å få laget ny kallesje med deres kallesje som mal. Da vil selvfølgelig kallesjen bli laget lokalt i nærheten av han som evt. skulle være så hyggelig å hjelpe deg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...