Jump to content

Støyisolering av dørk

Crescent 535 HT

Recommended Posts

Jeg starter en egen tråd på dette. I Nidelven ønsker jeg å isolere litt bedre mot motorstøyen som kommer under dørken. Jeg driver og bytter dørkplater og i den sammenheng trenger jeg noen tips. Jeg har sett i tidligere tråder at noen har brukt vanlig porolon matter under dørken. Kan disse brukes? Det vil jo alltid være litt fukt i kjølsvin osv.? Tåler mattene dette, eller blir det bare styr?

I vår båt er det brukt Prolon lydfelleskum, 5cm tykk. Regner med at det er like gammelt som båten. Dette har fungert i alle år, det henger like godt til dørklemmen, har aldri hatt noen negativ effekt på motoren eller andre ting, tåler varmen fra motoren og er effektivt. Maritim.no har det i nettkatalogen på side 170.

May-Brith

Redigert av May-Brith (see edit history)

Ok. Jeg gjør et forsøk. Det blir nok ikke 5 cm tykt, men jeg tror jeg vil få god effekt likevel. Nå er der ingenting bortsett fra akkurat rundt motoren. Noen som vet om noen gummibånd eller lignende jeg kan legge akkurat der platene hviler på bjelkene? Tenkte med dette og redusere "sangen" i gulvplatene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...