Crescent 535 HT Startet 26.Februar.2008 Del på Facebook Startet 26.Februar.2008 Jeg starter en egen tråd på dette. I Nidelven ønsker jeg å isolere litt bedre mot motorstøyen som kommer under dørken. Jeg driver og bytter dørkplater og i den sammenheng trenger jeg noen tips. Jeg har sett i tidligere tråder at noen har brukt vanlig porolon matter under dørken. Kan disse brukes? Det vil jo alltid være litt fukt i kjølsvin osv.? Tåler mattene dette, eller blir det bare styr? Sitér dette innlegget Link to post
Batilla Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 (redigert) I vår båt er det brukt Prolon lydfelleskum, 5cm tykk. Regner med at det er like gammelt som båten. Dette har fungert i alle år, det henger like godt til dørklemmen, har aldri hatt noen negativ effekt på motoren eller andre ting, tåler varmen fra motoren og er effektivt. Maritim.no har det i nettkatalogen på side 170. May-Brith Redigert 26.Februar.2008 av May-Brith (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Ok. Jeg gjør et forsøk. Det blir nok ikke 5 cm tykt, men jeg tror jeg vil få god effekt likevel. Nå er der ingenting bortsett fra akkurat rundt motoren. Noen som vet om noen gummibånd eller lignende jeg kan legge akkurat der platene hviler på bjelkene? Tenkte med dette og redusere "sangen" i gulvplatene. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Noe griseri, men svært effektivt er å lage ei sperre for å dempe svingning i platene. Trekk opp et 2-3 mm. tykt lag med Sikalastomer el med tannsparkel på undersiden av platene. Skru på 0.5 mm. tjukk aluminiumsplate. Platene blir så godt som "døde" Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Hva er sikalastomer? Det var tynn plate. Hvor får man tak i? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 I grove trekk Sikaflex som ikke herder. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Ville det ikke være enda bedre med en tykkere og tyngre plate - f.eks. 2 mm rustfritt stål, eller er det "dauheten" i aluminiumen som er fidusen her? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Jo sikkert. Men den Sikalastomer/aluminium saken er meget effektiv på strukturstøy. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Jeg tenkte jo i forbindelse med den Sikalastomeren. Jeg spør fordi jeg har tilgang på kapp av 1-2 mm rustfritt, men ikke noe særlig aluminium. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Har jeg ingen erfaring med Tufff. Kun aluminium. Kjenner du en akustiker så vil han kunne fortelle. De kaller det en viskoelastisk barriere. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 26.Februar.2008 Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 (redigert) Vi har en som jobber med støydemping i havna, faktisk. Jeg får høre med ham. Bare jeg husker hva det heter Viskoelastisk barriere - kan jo brekke tunga på det der mvh tuffff Redigert 26.Februar.2008 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Crescent 535 HT Svart 26.Februar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Februar.2008 Hvor får man så tak i sikalastomer. Litt av poenget er jo å kunne få tak i dette uten at det koster skjorta. Aluminiumsplater får jeg tak i meget billig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.